به گزارش ایرنا، رقابت های لیگ برتر والیبال بانوان کشور با شرکت 6 تیم به صورت رقابت های رفت و برگشت برگزار می شود و تیم های پیکان تهران، ذوب آهن اصفهان، نامی نو اصفهان، شهرداری سمنان، مبنا تجارت کاسپین(تیم ملی امید ایران) و توپکا بابلسر، 6 تیم حاضر در این رقابت ها هستند.
در چارچوب هفته نهم لیگ برتر والیبال زنان، عصر پنجشنبه در سمنان تیم های شهرداری این شهر و پیکان تهران با هم رقابت کردند که با برتری تیم پیکان همراه بود.
سرمربی تیم والیبال بانوان پیکان تهران در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه دختران والیبالیست با استعدادی در لیگ امسال حضور دارند، گفت: لیگ برتر اگر با تعداد محدود تیم و بازیکنان برگزار شود به طور مسلم آینده خوبی برای والیبال بانوان کشور پیش بینی نمی شود.
میترا شعبانیان با اشاره به نبود حامی مالی برای والیبال بانوان در کشور، افزود: حفظ تیم های حاضر در لیگ برتر باشگاه های والیبال بانوان کشور تا پایان دوره لیگ گامی مهم است اما باید تعداد تیم های حاضر در لیگ های بعدی افزایش یابد.
وی با اشاره به اینکه افزایش تیم ها در بالا بردن سطح کیفی و ایجاد انگیزه در بازیکنان موثر است، بیان کرد: هیات های والیبال و سازمان ورزش برنامه مدونی برای شناسایی استعدادهای این رشته ورزشی به منظور تشکیل تیم در استان ها داشته باشند.
شعبانیان ادامه داد: حضور بازیکنان جوان و بومی در تیم های استانی سبب افزایش کیفیت و کمیت لیگ برتر باشگاه های والیبال بانوان کشور می شود.
سرمربی تیم والیبال بانوان پیکان تهران تاکید کرد: مربیان و مسوولان ورزشی در استان ها تلاش و پیگیری بیشتری برای ارتقای جایگاه والیبال بانوان داشته باشند.
وی حمایت فدراسیون از لیگ برتر والیبال بانوان را مطلوب برشمرد و اظهارداشت: لیگ برتر بانوان کشور به حمایت بیش از پیش این فدراسیون به منظور پرورش بازیکنان برتر نیاز دارد.
شعبانیان تصریح کرد: برگزاری سمینارها و کلاس های مربیگری به تنهایی نمی تواند سبب ارتقای کیفیت والیبال بانوان کشور شود بلکه سیاست گذاری ها به سمت افزایش حمایت از بازیکنان و حضور آن ها در رقابت های بیشتر برای کسب تجربه و اعتلای این رشته ورزشی باشد.
وی ابرازداشت: نبود حامی مالی در کنار تیم های محدود به طور مسلم فرصت بازی برای بسیاری از والیبالیست ها به وجود نمی آید و استعداد های این رشته ورزشی به خوبی شناسایی نمی شوند.
سرمربی تیم والیبال بانوان پیکان تهران، بازی امروز با شهرداری سمنان را برای بازیکنانش حساس برشمرد و افزود: کسب امتیاز در ست ها برای دستیابی به مقام نخست لیگ برتر برای این تیم اهمیت داشت.
به گفته وی، والیبالیست های دختر تیم پیکان تهران موفق شدند با کمترین خطا بازی را به پایان رسانده تا امتیاز کمتری از دست دهند.
سرمربی تیم والیبال بانوان پیکان یادآور شد: تیم شهرداری نسبت به بازی رفت نمایش بهتری از خود نشان داد و بازیکنان این تیم هماهنگ ‌تر و با انگیزه تر ظاهر شدند.

** والیبال بانوان در شهرستان ها نیازمند استعدادیابی
سرمربی تیم والیبال زنان شهرداری سمنان نیز با اشاره به برخی کاستی ها در بازی بازیکنان این تیم، گفت: بازیکنان تیم شهرداری سمنان در مقابل تیم قدر پیکان بازی خوبی به نمایش گذاشتند.
کبری صادقی پس از پایان دیدار تیم های شهرداری سمنان و پیکان تهران افزود: برنامه ها برای شناسایی و جذب استعدادهای بومی این رشته ورزشی و به کارگیری آنان در تیم شهرداری است.
وی با بیان این که حمایت از تیم شهرداری سمنان مطلوب است، یادآور شد: برگزاری اردوهای مناسب برای ارتقا و هماهنگی هرچه بیشتر بازیکنان ضرورت دارد.
سرمربی تیم والیبال زنان شهرداری سمنان خاطرنشان کرد: وجود تیم های قدرتمند با دارا بودن والیبالیست های تیم ملی بزرگسالان و امید سطح کیفی لیگ را افزایش داده است.
به گزارش ایرنا، تیم پیکان تهران عصر پنجشنبه در سالن ورزشی بانوی شهر سمنان، در دور برگشت رقابت های لیگ برتر والیبال بانوان باشگاه های کشور، با نتیجه سه بر صفر بر میزبان خود شهرداری سمنان غلبه کرد.
9891 /6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.