منصور کشاورزیان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اکنون اجرای سه طرح فاضلاب روستایی در استان سمنان از محل بانک توسعه اسلامی درحال انجام است.
وی خاطر نشان کرد: در روستاهای حسین آباد، فولادمحله و طرود در شهرستان های میامی، مهدیشهر و شاهرود طرح ایجاد فاضلاب روستایی درحال انجام است که این امر در اصلاح الگوی مصرف آب در این مناطق تاثیرگذار است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان سمنان اضافه کرد: ایجاد شبکه های فاضلاب روستایی علاوه بر صرفه جویی مصرف آب در کاهش خطرهای زیست محیطی در مناطق روستایی استان سمنان کمک کننده است.
کشاورزیان تصریح کرد: اجرای طرح فاضلاب در شهر کلاته رودبار دامغان با کمک شرکت آب و فاضلاب روستایی سمنان در حال انجام است که اجرای این طرح بخش قابل توجهی از کم آبی در بخش کشاورزی این منطقه را کاهش می دهد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان سمنان گفت: چالش کم آبی در بخش روستایی استان سمنان محسوس است که اجرای طرح فاضلاب و بازچرخانی آب می تواند گام اساسی برای حفظ جمعیت و افزایش تولید در بخش های مختلف اقتصادی آب بر باشد.
به گزارش ایرنا، از مجموع 400 روستای سمنان بیش از 300 روستا بالای 20 خانوار جمعیت دارد که با استفاده از 133 حلقه چاه، 91 دهنه چشمه و 15 رشته قنات تامین آب می شود.
براساس آمار سرشماری نفوس و مسکن 1395، بیش از 142 هزار نفر در مناطق روستایی استان سمنان زندگی می کنند.
7339/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.