به گزارش ایرنا، علی عرب روز شنبه به خبرنگاران در سمنان گفت: در راستای برنامه های حمایتی این نهاد، با اعتبار 10 میلیارد و 800 میلیون ریال برای یک هزار و 615 کودک دچار سوء تغذیه و 35 مادر شیرده تحت حمایت این نهاد در 9 ماه ابتدایی سال جاری، 15 هزار بشته غذایی تهیه و توزیع شد.
وی به اجرای طرح همسفره با هدف تامین نیازهای غذایی کودکان زیر پنج سال مبتلا به سوء تغذیه اشاره داشت و افزود: هر کودک مبتلا به سوء تغذیه در استان سمنان، ماهانه 920 هزار ریال از کمیته امداد استان دریافت می کند.
عرب گفت: بخش عمده رشد مغزی کودکان در سنین کودکی به ویژه تا پنج سالگی انجام می گیرد و اگر در این سنین بر اثر سوء تغذیه دچار اختلال در رشد شوند، صدمات جبران ناپذیری به کودک، خانواده و در نهایت، به سلامت جسم و روان جامعه وارد می کند.
وی بیان داشت: خانوارهایی که کودکان آنها دچار سوء تغذیه هستند توانایی مالی برای تامین نیازهای اساسی زندگی و این کودکان را ندارند و با حمایت خیران و کمیته امداد استان سبد غذایی و حمایت های درمانی دریافت می کنند.
وی افزود: در قالب اجرای طرح های پیشگیری از بیماری ها توسط این نهاد، در مدت 9 ماهه امسال 10 طرح بهداشتی برای 6 هزار نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان سمنان با اعتبار 2 میلیارد ریال اجرا شد.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان بیان کرد: سرفصل‌های طرح‌های بهداشتی در قالب آموزش بهداشت، هدایای بهداشتی، سبد بهداشتی خانوار، توزیع سبد غذایی، ارزیابی سلامت زنان وطرح‌های غربالگری بوده است.
به گزارش ایرنا، 21 هزار و 210 نفر معادل سه درصد از جمعیت 702 هزار نفری استان سمنان زیر پوشش کمیته امداد هستند.
7356م/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.