به گزارش ایرنا، آیت الله سیدمحمد شاهچراغی روز یکشنبه در نشست سیاست گذاری و راهبری برنامه های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب استان در دفتر امام جمعه سمنان، با تاکید بر اینکه از ظرفیت های مردمی در برگزاری جشن 40 سالگی انقلاب اسلامی به صورت مطلوب استفاده شود، گفت: جشن انقلاب، جشن وحدت و انسجام ملت ایران اسلامی است.
وی، دستاوردها و اقدامات در طول 40 سال عمر باارزش انقلاب را بسیار مهم برشمرد و افزود: کارهای بزرگی در سایه انقلاب اسلامی در کشور صورت می پذیرد، ولی تبلیغات خوبی در این خصوص اتفاق نمی افتد که باید برای این مهم تمهیدات لازم اندیشیده شود.
آیت الله شاهچراغی با تاکید بر این موضوع که اهداف و ضرورت های انقلاب باید برای نسل فعلی جامعه تبیین شود، گفت: خطیبان جمعه و سخنرانان برنامه های دهه فجر در استان، سه مقوله چرایی انقلاب، راهکارهای حفظ و اهداف متعالی آینده را برای جوانان امروز که دوران طاغوت را تجربه نکرده اند به صورت ویژه تشریح شود.
وی، انقلاب اسلامی را متعلق به تمامی اقشار جامعه عنوان کرد و با تاکید بر اینکه سعی شود در اجرای برنامه های بزرگداشت انقلاب اسلامی شعائر و ارزش های اسلامی حفظ شود، خاطر نشان کرد: چشم تمام جهانیان پس از گذشت 40 سال از انقلاب اسلامی به برنامه های بزرگداشت این واقعه مهم در سال جاری است.
وی اضافه کرد: باید تلاش شود تا چهملین سالگرد پیروزی باشکوه انقلاب اسلامی دقیق، شفاف و فاخر به تمام جهانیان نشان داده شود.
امام جمعه سمنان با بیان این مطلب که ضرورت انقلاب در زمان طاغوت، اهداف و آینده آن یکی از محورهای برنامه های دهه فجر انقلاب اسلامی در سال جاری است، بیان کرد: بنا بر منویات امام راحل(ره)، سه هدف برای انقلاب اسلامی از جمله نجات ملت ایران از طاغوت، رهایی ملت های دنیا از سلطه استکبار و زمینه سازی برای ظهور حضرت ولیعصر(عج) وجود داشت.
وی ابراز داشت: زمینه سازی برای ظهور حضرت ولیعصر(عج) و برپایی حکومت جهانی عدل در سراسر جهان هزینه ها و مشکلاتی چون جنگ، شهادت، تحریم و مشکلات اقتصادی را در پی خواهد داشت که باید برای آمادگی در این زمینه ها کارها و اقدامات اساسی انجام شود.
وی به توصیه های امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: نباید برابر استکبار جهانی، آمریکا و دولت های غربی احساس ضعف داشت و باید با همراه کردن مردم، قاطع برابر دشمنان نظام ایستادگی کرد.
امام جمعه سمنان افزود: حفظ وحدت کلمه و انسجام ملی از راهکارهلی اصلی حفظ و دوام انقلاب است.
در این نشست با حضور سعید ناجی معاون استاندار، سرهنگ دامغانی فرمانده سپاه استان و دیگر مسئولان ارشد، روسای کارگروه های مختلف ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در استان به ارائه گزارش و عملکرد کمیته های خود پرداختند.
7356م/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.