به گزارش ایرنا، جنگل ابر در شهرستان شاهرود، یکی از پر آوازه ترین منطقه های دیدنی و گردشگری در کشور است که در بیشتر ماه های سال با اقیانوسی از ابرهای زیبا پوشیده می شود.
سمنان با اقلیم آب و هوایی متنوع یکی از استان های کشور است که می توان با طی مسافتی 30 دقیقه ای در بیشتر منطقه های آن از آب و هوایی کویری و خشک، به آب و هوایی معتدل و مرطوب یا کوهستانی با طبیعت و جاذبه های بکر و دیدنی رسید.
گردشگران برای رسیدن به این منطقه بی نظیر و خاص پس از طی مسافتی 250 کیلومتری از مرکز استان سمنان و گذر از شهرهای شاهرود و بسطام و روستای قلعه نو خرقان، در ابتدای جاده روستای ابر و دسترسی به جنگل ابر قرار خواهند گرفت.
ابر جنگلی با قدمت چندین میلیون ساله باقیمانده از دوره سوم زمین شناسی است که با انبوهی از درختان هیرکانی وسعت آن به 35 هزار هکتار می رسد و از این منظر یکی از جنگل های وسیع کشور به شمار می رود.
هنر آفرینش هستی در این جنگل بی نظیر آن جا به اوج خود می رسد که اقیانوسی از ابرها زمین را به آغوش می کشند و درختان سرسبز هیرکانی با پوشش گیاهی، این نمای بی نظیر را به تماشا می نشینند.
جنگل ابر یکی از کم نظیرترین جاذبه های گردشگری است که هر انسان هنر دوستی را به سمت خود جذب می کند تا پس از قرار گرفتن در ابتدای جاده جنگلی در مجاورت روستای ابر و به کمک افراد و آشناهای محلی با پیاده روی 30 دقیقه ای در مسیرهای جنگلی و دیدنی، از تماشای جاذبه های بکر و خدادادی در این منطقه لذت ببرد.
این جنگل جاذبه های گردشگری فراوانی هم چون پوشش گیاهی با درختان متعدد، گونه های جانوری از جمله خرس قهوه‌ای، گرگ، پلنگ، خوک وحشی، شغال، روباه، خرگوش، کل و بز، شوکا و مار و از پرندگان کبک، کبوتر جنگلی، بلدرچین، عقاب جنگلی، کرکس، شاهین، فاخته و قرقاول و آبشار های آلوچال و دالان بهشت را در دل خود جای داده است.
جاذبه های یک گردشگری جذاب در این جنگل با استقرار کمپ و سپری کردن شب در این جنگل زیبا تکمیل خواهد شد و هر گردشگر پس از عکاسی و ثبت تصاویری زیبا از نقاشی آفرینش در دفتر خاطرات خود، عکاسی و تماشای طلوع و غروب خورشید از پس درختان هیرکانی را از دست نخواهد داد.
کوهنوردی، جنگل نوردی، پرنده نگری و دوچرخه سواری از دیگر جاذبه هایی است که پس از تماشای گونه های جانوری و گیاهی متعدد، لذت بردن از آبشار های طبیعی و چشیدن طعم آب گوارا از چشمه های چشمه ترش و چشمه قطری، با حضور در این منطقه گردشگری می توانید تجربه کنید.
در جنگل ابر جاذبه های توریستی و گردشگری و مناطق بی نظیر و دیدنی فراوان دیگری نیز نهفته است که تنها با حضور در این منطقه و در قالب یک تور چند روزه می توان تجربه کرد و همچنین از ملاقات ابرهای زیبا با تکیه بر درختان هیرکانی لذت برد.
به گزارش ایرنا، جنگل ابر یکی از مناطق گردشگری معروف است که به دلیل پوشیده بودن آن از ابر در بیشتر ماه های سال شهرت یافته است.
ابر در 45 کیلومتری شمال شرقی شهرستان شاهرود و در مجاورت روستای ابر قرار دارد که سالانه گردشگران فراوانی را به این منطقه می کشاند و توجه به این جاذبه بی نظیر می تواند برای توسعه و تقویت اقتصاد این منطقه به ویژه ایجاد فرصت شغلی برای جوانان روستائیان مجاور از جمله ابر و شیرین آباد بسیار تاثیرگذار باشد.
9891م/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.