به گزارش ایرنا، حمید رضا عبدوس روز شنبه به خبرنگاران اظهار داشت: عملیات بیولوژیک در زیر حوزه های تحت پوشش طرح های آبخیزداری شهرستان مهدیشهر با هدف غنی سازی، توسعه و بهبود مراتع، حفظ و افزایش پوشش گیاهی و هم چنین پیشگیری از وقوع سیل به مرحله اجرا در آمده است.
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر استفاده بهینه از نزولات آسمانی را یکی از هدف های اجرای این طرح دانست و افزود: ممانعت از هدرروی آب و تقویت سفره های آب زیرزمینی از دیگر هدف هایی است که در قالب اجرای این طرح محقق خواهد شد.
عبدوس با بیان اینکه در اجرای این طرح از انواع بذرهای باریجه، اسپرس و فتوسکا به عنوان گونه بومی و سازگار کشت شده است افزود: برای موفقیت این طرح مناطق کپه کاری شده تا زمان استقرار بوته قُرُق خواهد شد، لذا دامداران تا اطلاع بعدی از ورود دام به این مناطق به طور جدی خودداری کنند.
به گزارش ایرنا، کپه کاری یکی از روش های بذرکاری است که در آن بذر گیاهان مرتعی مورد نظر با دست درون چاله های حفر شده قرار خواهد گرفت و سپس با خاک پوشانده می شود، بعد از انجام این عملیات منطقه کپه کاری شده به مدت 2 سال قُرُق خواهد بود.
در شهرستان مهدیشهر بیش از 137 هزار هکتار مراتع ییلاقی و 50 هزار هکتار جنگل وجود دارد که بیشترین سطح جنگل های هیرکانی یا پهن برگ استان در این شهرستان رویش دارد.
شهرستان مهدیشهر در فاصله 20 کیلومتری شمال مرکز استان سمنان واقع است.
9891م/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.