به گزارش ایرنا، شهید اصحابی فرزند حسینعلی در هفدهم شهریور 1344 در یکی از روستاهای شهرستان دامغان در خانواده دیندار و مومن متولد شد.
این شهید بزرگوار برای اولین بار، در اوایل سال 1365 در حالی که دانشجو و مشغول به تحصیل در مقطع کاردانی بود، به عنوان بسیجی برای دفاع از این مرز و بوم به جبهه های جنگ اعزام شد.
وی بعد از مدتی به عنوان نیروی رسمی سپاه دامغان در تیپ 12 گردان قمر بنی هاشم(ع) به مبارزه با ظلم و ستم پرداخت.
این شهید والامقام در مدت حدود هشت ماه و سه روز حضور در جبهه های جنگ در آخرین مسوولیت خود به عنوان معاون دسته به دفاع از کشور و حفظ نظام جمهوری اسلامی ایران پرداخت.
شهید اصحابی در بخشی از وصیت نامه خود اظهار داشت: جوانان و نوجوانان در نمازهای جماعت، جمعه و نشست های بسیج محلی حضور پرشور داشته باشند که این عمل زمینه ساز نابودی منافقان است که می خواهند به اسلام عزیز ضربه وارد کنند.
این شهید والامقام در بخشی دیگر از وصیت نامه خود خطاب به پدران و مادرانی که فرزندانشان در راه دفاع از اسلام شهید شدند گفته است: هر چند که از دست دادن یک عزیز ناراحت کننده است، ولی این را نباید از یاد ببرید که حضرت زینب(س) در کربلا در غم 72 تن از عزیزانش صبر و استقامت کرد و هرگز در غم آنها گریه نکرد، تا دشمنان اسلام شاد نشوند.
شهید اصحابی در وصیت نامه خود با تاکید بر پیروی از رهبری گفته است: سخنان رهبری را الگوی کار خود قرار دهید و به جان امام امت و روحانیت مبارز دعا کنید.
در این وصیت نامه آمده است: رمز پیروزی رزمندگان در جبهه ها دعا و استغفار است و امیدوارم که مردم همیشه دعاگوی رزمندگان اسلام باشند، تا این رزمندگان پر توان دین مظلوم اسلام را به جهان صادر کنند و حقوق مستضعفان را از مستکبران جهانخوار بگیرند.
شهید اصحابی در بخش پایانی وصیت نامه خود با اشاره به فرموده رهبر کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) اظهار داشته است: مدرسه سنگر است و دانش آموزان باید این سنگر را با خواندن درس محکم کنند و زمینه ساز خودکفایی کشور شوند.
وی سرانجام در پنجم دی سال 1365 در اثر اصابت گلوله به سر و گردن در عملیات کربلای چهار در منطقه شلمچه به مقام بلند شهادت نائل گشت.
پیکر این شهید جلیل القدر در گلزار شهدای فردوس رضا(ع) در شهرستان دامغان به خاک سپرده شده است.
7342/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.