مسلم نصرتی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: ریشه یابی برای علت ایجاد محله های ناکارآمد محور اصلی برنامه های شهری در دامغان است تا بتوان در مرحله اول از ایجاد این محله ها جلوگیری شود.
شهردار دامغان اضافه کرد: انتخاب این شهر به عنوان شهر نمونه در زمینه بازآفرینی شهری، طرحی مطالعاتی برای آگاهی مدیران از روند کار بازآفرینی یا تهیه اقدامات بازآفرینی برای مدیران آینده است.
نصرتی تصریح کرد: اجرای طرح بازآفرینی شهری و توجه به محله های قدیمی از سال 92 در این شهرستان آغاز شده است و در سال جاری 29 زیرمحله و 10 محله شهرستان برای اجرای این طرح معرفی شد.
به گفته نصرتی، اجرای این طرح اقدام مشترک بین دولت، سازمان های مرتبط و مردم است.
وی اضافه کرد: برای اجرای طرح بازآفرینی شهری دامغان سال آینده مبلغ 60 میلیارد ریال از سوی ستاد بازآفرینی و 60 میلیارد ریال از اعتبارات شهرداری دامغان پیش بینی شده است.
نصرتی افزود: در سال 97 حدود 80 میلیارد ریال در این خصوص هزینه شده است که 30 میلیارد ریال توسط ستاد بازآفرینی شهری و 50 میلیارد ریال توسط شهرداری بوده است.
وی به چگونگی تخصیص اعتبارات ستاد بازآفرینی شهری اشاره کرد و گفت: این ستاد به نسبت جمعیت و مساحت بافت هر شهر اعتبارات لازم را برای بازآفرینی اختصاص می دهد.
نصرتی، به انتخاب شهرهای دامغان، سیرجان و نهاوند به عنوان شهرهای انتخابی برای اجرای طرح بازآفرینی شهری اشاره کرد و گفت: به لحاظ موقعیت جغرافیایی و پیشینه تاریخی، این سه شهر به عنوان شهرهای نمونه این طرح انتخاب شد.
شهردار دامغان اضافه کرد: در این سه شهر مطالعات پیشینه، تاریخ، فرهنگ، آثار باستانی، کالبد شهر در گذشته و روند توسعه شهر با هزینه ستاد بازآفرینی مطالعاتی انجام می شود که راهنمایی برای مدیران شهری در خصوص توسعه پایدار شهری و طرح های بازآفرینی است.
شهرستان دامغان حدود 300 هکتار بافت قدیمی دارد.
بر اساس سرشماری سال 95، شهرستان دامغان 94 هزار و 190 نفر در 30 هزار و 296 خانوار جمعیت دارد.
9856/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.