به گزارش ایرنا، در پیام احمد همتی نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، ضمن تسلیت درگذشت آیت الله حاج سید محمود هاشمی شاهرودی، آمده است: درگذشت فقیه عالیقدر آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام موجب تأثر و تألم گردید.
در ادامه این پیام آمده است: آن عالم پارسا در محضر استادانی همچون حضرت امام خمینی(ره) و آیت‌ الله‌ شهید سید محمد باقر صدر پرورش یافتند و سال‌های عمر گهربار خویش را خالصانه و متعهدانه در جهت تربیت‌ طلاب دینی‌ و خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران سپری نمود و خدمات ارزشمندی از ایشان در نهادهایی چون شورای نگهبان و قوه قضاییه به یادگار مانده است.
رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان در این پیام افزود: ضمن عرض تسلیت به محضر مقام معظم رهبری، ملت شریف ایران به ویژه مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه، از خداوند متعال علو درجات برای آن عالم روحانی و صبر جمیل برای بازماندگان مسئلت می‌نمایم .
به گزارش ایرنا، مرحوم آیت الله حاج سید محمود هاشمی شاهرودی پس از تحمل یک دوره بیماری ساعت 22 دوشنبه شب در سن 70 سالگی دعوت حق را لبیک گفت.
آیت الله شاهرودی متولد 1327 در شهر نجف و از سال 1373 در دوره های مختلف (سوم، چهارم، پنجم، ششم و هفتم) عضو شورای نگهبان بود.
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام بین سال های 1378 تا 1388 از سوی رهبر معظم انقلاب بعنوان رییس قوه قضاییه منصوب شد و نماینده مجلس خبرگان رهبری در دوره های سوم، چهارم و پنجم بود.
وی از سال 1396 ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام و از سال 1390 ریاست هیات عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه گانه را با حکم رهبر معظم انقلاب بر عهده داشت.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.