به گزارش ایرنا، سعید ناجی روز سه شنبه در گردهمایی و کارگاه آموزشی اعضای شورای مدیریت بحران شهرستان های استان سمنان در سالن همایش های اداره کل کتابخانه های عمومی استان، افزود: منافع عمومی در زمان وقوع بلایای طبیعی به منافع فردی ترجیح داده شود، با وجود مشکلات متعدد در بخش مدیریت بحران، اما عملکرد این دستگاه در سال های گذشته مطلوب ارزیابی می شود.
وی خاطرنشان کرد: مداخله گری های غیرکارشناسی در زمان وقوع بحران آسیب بسیار جدی است و مسئولان غیرکارشناس از دخالت های نابجا در زمان وقوع بلایای طبیعی اجتناب کنند.
معاون استانداری سمنان اضافه کرد: بسیاری از سودجویان با ویلاسازی در کنار رودخانه ها و همچنین تخریب عرصه های طبیعی به روان تر شدن سیلاب ها در زمان وقوع سیل دامن می زنند که این امر نشان دهنده وجود یک بحران فرهنگی در این بخش است.
ناجی تصریح کرد: حضور شخصیت های کارشناس در زمان وقوع بلایای طبیعی بیش از پیش در استان سمنان تقویت شود و با قانون مداری و هماهنگی بین دستگاهی می توان خسارت های مالی و جانی در زمان وقوع زلزله، سیل، آتش سوزی را کاهش داد.
وی با بیان اینکه شورای مدیریت بحران در شهرستان های استان سمنان به معنی واقعی به رسمیت شناخته نمی شود، گفت: با افزایش کارایی و تخصص، این شورا می تواند جایگاه واقعی را به دست آورد.
معاون استانداری سمنان گفت: با افزایش آموزش به آحاد جامعه بحران فرهنگی در بخش مدیریت بحران سمنان کاهش می یابد و اتخاذ راهبردهای موثر برای کاهش خسارت های مالی و جانی در زمان بلایای طبیعی به معنی واقعی در استان نهادینه شود.
به گزارش ایرنا، در این گردهمایی و کارگاه آموزشی یک روزه، 160 نفر از اعضای شورای مدیریت بحران شهرستان های استان سمنان حضور داشتند.
در این نشست، قدرت الله ابک سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و جمعی از فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی استان سمنان حضور داشتند.
وجود پنج تنوع از هفت تنوع آب و هوایی و اقلیمی در استان سمنان، در موسم های مختلف سال، این استان را با بلایای طبیعی از انواع سیل، آتش سوزی منابع طبیعی، زلزله، برف و بوران و بسته شدن محورهای ارتباطی مواجه کره است.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.