محمد جهانشاهی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در سال گذشته 80 بنای تاریخی استان سمنان با تصویب اعتبار 80 میلیارد ریالی دولت بازسازی شد.
وی خاطرنشان کرد: اتفاق جدید در اجرای طرح بازسازی آثار تاریخی، مشارکت اشخاص و دستگاه های اجرایی است؛ در سال های گذشته افرادی که بناهای تاریخی به ثبت رسیده تحت تملک داشتند در بازسازی این بناها با اداره کل میراث فرهنگی همکاری کردند.
مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان ادامه داد: در سال گذشته 20 بنای تاریخی به صورت مشارکتی در استان بازسازی شد و این روند برای سال های آینده هم ادامه می یابد.
جهانشاهی اضافه کرد: بازسازی بناهای تاریخی در افزایش جذب گردشگر در استان سمنان تاثیرگذار است و بر اساس اولویت، بناهای تاریخی استان بازسازی می شود، مرمت بناهای تاریخی در استان سمنان دایمی است و بر اساس راهبردهای زودبازده، مرمت های اضطرای این طرح در استان اجرا می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان گفت: بازارهای تاریخی، مساجد، بافت های تاریخی، کاروانسراهای استان سمنان بر اساس برنامه ریزی های انجام شده بازسازی می شود.
به گزارش ایرنا، در این استان بیش از 700 اثر تاریخی در فهرست آثار تاریخی ثبت شده است که از این تعداد حدود 30 درصد بناهای تاریخی در شهر سمنان وجود دارد، با مشارکت بخش خصوصی 133 طرح با 10 هزار میلیارد ریال در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان در حال اجراست.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.