محمد باقر منوچهری روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: هیچ گونه سنجش علمی برای بررسی میزان دورریز نان در استان سمنان وجود ندارد، اما براساس سنجشی مرکز پژوهش غلات کشور که در سال های گذشته در 2 استان کشور انجام شد، میزان دورریز نان در کشور هشت درصد عنوان شده است.
وی با بیان اینکه دورریز نان در سمنان، براساس برآورد های شرکت غله و خدمات بازرگانی استان، کمتر از هفت درصد است، گفت: در رابطه با بحث دورریز نان آمارهای متفاوتی در کشور ارائه می شود که هیچ یک از این اعداد و ارقام کارشناسی نیست.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان سمنان ادامه داد: توزیع گندم باکیفیت بین کارخانه های آرد استان در کنار اعتقاد و باورهای دینی 2 مولفه اصلی در کم بودن دورریز نان در سمنان به نسبت متوسط کشوری است.
منوچهری اضافه کرد: سیاه بودن نان به معنی بی کیفیت بودن آرد آن نیست، بلکه سبوس این آرد به نسبت آردهای سفید بیشتر است که به معنای ارزش غذایی بیشتر است.
وی تصریح کرد: برای نان سنگک به گفته کارشناسان باید از آردهایی که سبوس بیشتری دارد استفاده شود، اما این رویه در بعضی از نانوایی های استان اجرا نمی شود.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان سمنان خاطرنشان کرد: در خرید نان، مردم به سفیدبودن آرد توجه دارند که این رویه به دلایل مختلف رویکرد اشتباهی است زیرا کیفین نان به سفیدی آن نیست.
در استان سمنان حدود 700 واحد نانوایی فعالیت می کنند که از این تعداد 545 واحد یارانه پز و بقیه آزادپز هستند.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.