سید محمد ناظم رضوی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: موقعیت سمنان در همجواری با دیگر استان ها و محور ارتباطی جنوب به شمال و غرب به شرق کشور، آن را در منطقه ای راهبردی قرار داد که باید از ظرفیت های آن استفاده کرد.
وی با اشاره به قرارگیری 39 شهر ایران در مسیر جاده ابریشم، بیان کرد: سمنان به عنوان یکی از شهرهای اصلی در مسیر این جاده، نقش به سزایی در شناخت جاذبه های این مسیر ایفا می کند.
رضوی تصریح کرد: همزمان با برپایی موزه شهرهای جاده ابریشم، مجمع شهرهای این راه در مرکز این استان برگزار می شود.
شهردار سمنان با اشاره به عبور سالانه 20 میلیون زائر از این استان، گفت: تبدیل شدن این دیار از معبر به مقصد برای گردشگران یکی از اهداف مسوولان استانی است که در این راستا جاذبه های گردشگری و تفریحی سمنان معرفی و سامان داده می شود.
رضوی، ایجاد موزه جاده ابریشم در حاشیه مجمع شهرهای جاده ابریشم را از برنامه های آتی برشمرد و افزود: دعوت شهرهای مختلف کشور به منظور ارائه محصولات و تولیدات بومی خود، از دیگر برنامه های حاشیه مجمع شهرهای جاده ابریشم است.
به گفته وی، برگزاری برنامه های جانبی منجر به آشنایی با محصولات، تولیدات و جاذبه های گردشگری سمنان هم می شود.
شهردار سمنان تصریح کرد: استراحتگاه های مناسب در شهر سمنان به منظور کاهش مخاطرات جاده ای برای زائران علی ابن موسی الرضا(ع) ایجاد می شود.
به گزارش ایرنا، جاده ابریشم از کشورهای چین، هند، ایران، ترکیه، کره جنوبی و اروپا می گذشت و در همین راستا مجمع جهانی شهرهای جاده ابریشم با حضور 100 عضو ایرانی و خارجی با فعالیت در زمینه های اقتصاد، فرهنگ و گردشگری تشکیل شد، میزبانی این مجمع از سال 93 از چین گرفته و به شهرهای ایران از جمله قزوین واگذار شد.
از استان سمنان بیش از 700 اثر تاریخی، فرهنگی، طبیعی و معنوی در فهرست آثار ملی ثبت شده است که از این تعداد حدود 30 درصد بناهای تاریخی در شهر سمنان وجود دارد.
حدود 660 کیلومتر از بزرگراه بیش از 900 کیلومتری تهران- مشهد از استان سمنان عبور می کند.
9891/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.