مهدی قاسمی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ایجاد خانه های بوم گردی در هر شهر، به حضور مسافران و قابلیت های هر شهر بستگی دارد و با توجه به قابلیت های دامغان وجود حداقل 40 خانه بوم گردی نیاز است.
سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دامغان گفت: با توجه به قابلیت های این شهرستان در حوزه فرهنگی، می توان دامغان را غنی ترین شهر حوزه تاریخی استان سمنان دانست.
وی افزود: باید در حوزه گردشگری در دامغان، اقداماتی انجام دهیم که بتوانیم گردشگران داخلی و خارجی را در این شهرستان جذب کنیم.
قاسمی، ایجاد خانه های بوم گردی را عاملی برای رونق صنعت گردشگری دانست و گفت: ایجاد خانه های بوم گردی گامی مثبت در راستای افزایش گردشگر و رونق صنعت گردشگری در منطقه است.
وی تصریح کرد: در حال حاضر شهرستان دامغان دارای 2 واحد بوم گردی خانه پدری و ناصر لشکر است که از ابتدای سال 97 تا کنون، بیش از 900 گردشگر داخلی و خارجی از این واحدها بازدید کردند.
وی افزود: از 900 گردشگر داخلی و خارجی بازدید کننده از خانه های بوم گردی دامغان، 40 گردشگر از کشورهای انگلستان، هلند و آلمان در این واحدها اقامت داشتند.
قاسمی اضافه کرد: اقامتگاه های بوم گردی با هدف ایجاد اشتغال، جذب و اسکان گردشگر، مرمت آثار باستانی و معرفی آیین و سنت های روستایی احداث می شود.
وی خاطر نشان کرد: گردشگری باید پله به پله فرهنگ سازی شود و به سمت توسعه پایدار حرکت کند.
سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دامغان گفت: در راستای توانمندسازی بوم گردی روستایی تا کنون جلساتی در روستاهای این شهرستان برگزار شده است و تا پایان سال پنج خانه بوم گردی در دامغان ایجاد خواهد شد.
شهرستان دامغان دارای دو هزار اثر تاریخی و فرهنگی است که از این تعداد 400 اثر شناسایی و تاکنون 126 اثر ثبت ملی شده اند.
9856/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.