حجت الاسلام علی اصغر فضیلت در پنجمین روز برگزاری نمایشگاه استانی سمنان در شاهرود در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هر جای استان را می توان با توجه به سابقه اش سنجید و شاهرود هم باید با شرایط بسیار خوبش مقایسه شود.
فضیلت درباره استقبال مردم از نمایشگاه کتاب شاهرود تصریح کرد : انتشاراتی های حاضر در نمایشگاه ؛ حضور مردم را بی سابقه دانسته و فروش خوبی داشته اند.
وی با بیان اینکه در سطح استان تلاش خوبی در جهت تبلیغ این نمایشگاه انجام شد،افزود: این نمایشگاه استانی است و در تبلیغ این رویداد سعی شده از تمام ظرفیت ها از جمله صدا و سیمای استان به خوبی استفاده شود.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت:با همه دستگاه ها دولتی در سطح استان مکاتبه شده که تورهای کتابگردی راه بیاندازند و بازدید از نمایشگاه کتاب شاهرود را در دستور کار خود قرار دهند.
فضیلت افزود: در این نمایشگاه که متن آن کتاب است برنامه های جنبی هم دیده شده است که در واقع تبدیل به یک جنگ ،جریان و تفرج گاه فرهنگی شده است.
وی با بیان اینکه تمدید یکروزه نمایشگاه بعید به نظر می رسد،گفت: به دلیل برپایی نمایشگاه کتاب بیرجند که روز 19آذرماه در این شهر آغاز می شود و فاصله 2 روزه برای چیدمان کتاب ها برای ناشران دیده شده است امکان تمدید برای ما وجود دارد و این درخواست ناشران بصورت مکتوب به موسسه نمایشگاه ها فرهنگی ارسال شده و در صورت موافقت این امر به اطلاع مردم خواهد رسید.
فضیلت افزود: تمدید یکروزه از باب رعایت حال آن دسته از شهروندان استان که نتوانسته اند حضور یابند یک فرصت و برای ناشران هم فرصتی است که بهره بیشتری ببرند.
نمایشگاه کتاب استان سمنان به میزبانی شهرستان شاهرود 11آذرماه با حضور 235 ناشرگشایش یافت و تا 16 آذرماه در مجموعه ورزشی شهیداکبری شاهروددایرمی باشد
نمایشگاه استانی کتاب استان سمنان هر 2 سال یکبار در شاهرود برگزار می شود.
همچنین 390 مولف در استان وجود دارد که 100تن از آن ها شاهرودی هستند.
در نمایشگاه 2 سال پیش کتاب شاهرود که از14تا 20 آذر برگزار گردید، پنج میلیارد ریال فروش انجام شد.
مسولان وقت استقبال مردم از نمایشگاه کتاب شاهرود را مطلوب ذکرکرده و ناشران و غرفه داران هم از میزان فروش راضی بودند .
از نمایشگاه قبلی کتاب شاهرود که 220 ناشر 40 هزار عنوان کتاب را در 150 غرفه عرضه کردند، حدود 100 هزار نفر بازدید کرده و سه میلیارد ریال بن کتاب عرضه شد.
شهرستان شاهرود با 53 هزارکیلومتر مربع وسعت و 240هزارنفر جمعیت در شرق استان سمنان قرار دارد.
1023/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.