سمیرا خلیل نژادی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: این طرح بر اساس یک تفاهم نامه دوجانبه بین اداره های فنی و حرفه ای و آموزش و پرورش است که دانش آموزان پایه دهم و یازدهم به منظور آشنایی با مهارت و دریافت مدرک دیپلم، نیازمند حداقل یک گواهینامه فنی و حرفه ای هستند.
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران دامغان گفت: این طرح به منظور فراگیری یک مهارت مورد نیاز فرد و جامعه است که جنبه کاربردی داشته باشد.
خلیل نژادی عنوان کرد: اجرای این طرح در کنار کلاس های آموزشی دیگر گروه های سنی، یکی از اهداف این مرکز در سال 1397 است.
وی افزود: تمامی دبیرستان ها می توانند با اعلام آمادگی خود، این طرح را اجرایی کنند که یکی از دبیرستان های غیرانتفاعی دامغان در این اقدام پیشقدم شد.
خلیل نژادی اضافه کرد: در حال حاضر دوره آموزشی دسرساز بین المللی ویژه 42 نفر از دانش آموزان در حال اجرا است که در پایان دوره برای پذیرفته شدگان در آزمون گواهینامه صادر خواهد شد.
وی تصریح کرد: کلاس های دسرساز با حضور مربیان مرکز فنی و حرفه ای خواهران، در دبیرستان در حال برگزاری است.
خلیل نژادی به اجرای این طرح در تابستان امسال اشاره کرد و گفت: در تابستان سال جاری، دوره های آموزشی در پایگاه های سیار شهری و روستایی تحت نظارت این مرکز به گونه ای برنامه ریزی شد تا دانش آموزان بتوانند بر اساس علایق و توانمندی خود از دوره های مهارتی استفاده کنند.
وی اضافه کرد: دوره های آموزشی سازنده جعبه های کادویی ، معرق کار کاشی و سرامیک ، آشپزی غذاهای ایتالیایی، کاربرد رایانه در محیط کار، بهره بردار گیاهان دارویی، سوخت نگار چوب و نی از جمله کلاس های برگزار شده در دوره مهارتی تابستان دانش آموزان بوده است.
وی افزود: در تابستان امسال تعداد 310 دانش آموز به میزان 22 هزار و 801 نفرساعت، آموزش رایگان دیدند که 287 نفر از آنها موفق به قبولی و دریافت گواهینامه شدند.
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران دامغان گفت: دانش آموزان شرکت کننده و پذیرفته شده در این طرح، گواهینامه فنی و حرفه ای دریافت می کنند.
مرکز فنی و حرفه ای خواهران دامغان در 2 بخش سیار و ثابت دارای 9 کارگاه فعال صنایع دستی، صنایع غذایی، صنایع چوب، هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، رایانه، کشاورزی، طراحی، دوخت و صنایع بافت است که بیش از 54 حرفه آموزشی در بخش های ثابت، سیار شهری، روستایی، عشایری و جواردانشگاهی ارائه می کند.
در 6 ماهه نخست امسال 749 کارآموز در این مرکز ثبت نام کردند که با 99 هزار و 305 نفرساعت آموزش تعداد 567 نفر موفق به کسب گواهینامه شدند.
9856/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.