به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام ‌و المسلمین سید رضا تقوی روز چهارشنبه در همایش زکات استان سمنان در سالن همایش جهادکشاورزی، افزود: در قرآن و احادیث و ائمه به پرداخت زکات سفارش شده است، در کنار این تاکید، باید زکات را یکی از عوامل مهم برقراری عدالت اجتماعی دانست.
وی تاکید کرد: مبارزه با فقر و محرومیت و پاکسازی روح و جان از وابستگی به دنیا و مال پرستی و وسیله ای بسیار موثر برای قرب الهی با پرداخت زکات محقق می شود.
رئیس شورای زکات کشور با اشاره به محل هزینه کرد زکات در کشور، بیان کرد: 60 درصد از زکات جمع‌آوری شده بر اساس مصوبه شورای عالی زکات، برای فقرا در سرفصل‌های معیشتی، درمان، کمک هزینه تحصیل، ساخت مسکن و تهیه جهیزیه صرف می شود.
تقوی تصریح کرد: 40 درصد از زکات نیز در طرح های عمومی مانند حسینِه ها، مساجد و زیرساخت های بهداشتی هزینه می شود.
وی، با اشاره به همکاری 2 هزار روحانی به صورت رسمی و غیررسمی با هدف ترویج سنت حسنه زکات در کشور، گفت: حضور مبلغان در روستاها برای ترویج زکات نمونه ای از ترویج دین مبین اسلام است.
رئیس شورای زکات کشور درباره اهمیت جایگاه زکات، بیان کرد: اهمیت زکات در نزد خداوند چنان است که در قرآن کریم بیش از 30 بار زکات به همراه نماز مورد تاکید قرار گرفته و می‌توان آن را یک امر با اهمیت در نزد خداوند و دین اسلام برشمرد.
وی، جهاد کشاورزی را وزارتخانه ‌ای علمی معرفی و اضافه کرد: در حال حاضر 27 واحد تحقیقاتی در این وزارتخانه مستقر و در حال فعالیت‌های علمی و پژوهشی است.
تقوی ادامه داد: در این 27 واحد تحقیقاتی، چهار هزار و 500 نیروی محقق و 2 هزار و 400 نیروی دکتری و متخصص مشغول به فعالیت علمی هستند و سالانه 150 تحقیق جدید ارائه می ‌دهند.
وی عنوان کرد: بستر فعالیت‌های علمی و پژوهشی این محققان بر روی تمام گونه‌های گیاهی و جانوری بومی است که ایجاد بانک بذر شامل شناسایی 2 هزار و 400 بذر بومی از جمله اقدامات این مراکز تحقیقاتی به شمار می‌رود.
در این همایش آیت الله شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان و برخی مسوولان استان حضور داشتند.
در هفت ماه 97 در این استان 95 میلیارد ریال زکات جمع آوری شده است که 83 درصد سهم فقرا و 17 درصد صرف ساخت و بهسازی طرح های عمومی شد.
6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.