به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالله واحدی روز یکشنبه در دیدار با آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان سمنان ابراز داشت: از سال آینده موقوفه های مشابه در بخش کمک به دانش آموزان نیازمند تجمیع شده و 15 روز قبل از سال تحصیلی بین نیازمندان توزیع می شود.
وی ادامه داد: با برخی تولید کنندگان نوشت افزار رایزنی شده تا محصولات نوشت افزاری را به یک سوم بهای اصلی برای توزیع بین نیازمندان در اختیار اوقاف قرار دهند.
وی با بیان این که سال گذشته از محل موقوفه ها به یک هزار و 290 نیازمند کمک شده است اظهار داشت: از این محل به 305 طلبه و 222 نفر از نیازمندان در حوزه درمان مساعدت شده است.
واحدی افزود: سال گذشته برای حفاظت 700 موقوفه در این استان 9 هزار میلیون ریال هزینه شده است.
وی یادآور شد: در استان سمنان 27 کاروانسرا وجود دارد که 19 کاروانسرا موقوفه است و استفاده از ظرفیت موقوفه ها برای اشتغالزایی در دستور کار قرار دارد.
به گفته وی، کاروانسرای لاسجرد نمونه ای از استفاده از موقوفه ها برای سرمایه گذاری است که درآمدزایی آن افزایش یافته و موجب اشتغال شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان ادامه داد: پیش بینی می شود با رونق هر کاروانسرا دست کم برای 15 نفر زمینه اشتغال فراهم شود.
وی تصریح کرد: با اجرای طرح های عمرانی و سرمایه گذاری در موقوفه ها، 30 هزار نفر روز اشتغال ایجاد شده است.
وی بیان کرد: استان سمنان پنج هزار و 384 موقوفه شامل چهار هزار و 416 مورد متصرفی و 963 موقوفه غیرمتصرفی دارد و در 7 ماهه اول امسال 14 وقف جدید در سامانه ثبت شده است.
وی وقف در بخش قرآنی و بخش اجتماعی در زمینه اشتغال، ازدواج، علم و فناوری، بهداشت و درمان و ترویج فرهنگ اهل بیت را از اولویت های موقوفه ها در استان سمنان عنوان کرد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: در این استان به منظور تسهیل فرآیند حفظ قرآن کریم برای افرادی که علاقه مند به حفظ هستند اما به دلیل نبود مربی و برگزار نشدن کلاس در مناطق دور دست قادر به حفظ قرآن نیستند مرکز مجازی حفظ قرآن راه اندازی شده است.
وی اضافه کرد: این سامانه مجازی در جوار امامزاده علی ابن جعفر(ع) راه اندازی شده و شرکت کنندگان با ثبت نام در این سامانه می توانند به صورت غیر حضوری و تلفنی از خدمات بهره مند شوند.
واحدی خاطر نشان کرد: در دهه وقف امسال 12 طرح عمرانی با اعتبار بالغ بر 100 میلیارد ریال در نقاط مختلف استان کلنگ زنی و افتتاح می شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: در این استان 400 موقوفه شناسایی شده که از 70 سال پیش موقوفه بودند اما اجاره بهای آن ها پرداخت نشده بود و این مساله اکنون در دست پیگیری است.
به گزارش ایرنا، پانزدهم تا بیست و پنجم آبان ماه به عنوان گرامیداشت دهه وقف نامگذاری شده است.
7342/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.