اربعین که نزدیک می شود شور و شوق خدمت در مردمان شهرستان مرزی دهلران برای خدمت به زائران موج می زند و گوشه گوشه این شهرستان مرزی شاهد حضور مردم برای برپایی موکب های پذیرایی از زائران می شود.
عشق به امام حسین(ع) موجب می شود تا هرکسی که حب اهل بیت (س) در دل دارد به عشق سرورو سالار کربلا آستین همت را بالا زده و به نحوی به زائران اربعین خدمت کند.
دهلرانی ها نیز که هرساله با توجه به اینکه در محل تردد زائران اربعین هستند از دشت عابس که نقطه وروردی شهرستان از سمت خوزستان است تا زعفرانیه که انتهای حوزه استحفاظی شهرستان است موکب های پذیرایی از زائران برپا می کنند تا در خدمت رسانی هرچه درتوان دارند به میدان عمل آورند و ارادت درونی و شور و شعور خدمت به حسین بن علی(ع) در خدمت به زوائرانش نمایان کنند.
شوق خدمت به شفیع روز محشر چنان جذبه و لذتی دارد که مردم شبانه روز با حضور خود و پذیرایی در موکب ها و با اهدا نذورات و کمک های خود سعی دارند چراغ خدمت به امام حسین(ع) هر ساله در این شهرستان نورانی تر شود و از فیض معنوی این خدمت بهره مند شوند.
اربعین که می شود همه پای کارند تا به وسع خود به امام حسین(ع) و زائرانی که قصد سفر به کربلای معلا و زیارت قبر آقا را دارند خدمت کنند و در این راه هرچه در توان دارند به میدان می آورند تا مبادا به زائران آقا سخت بگذرد و در سخت ترین شرایط جوی نیز مردم همگام با زائران در موکب ها مشغول کار و تلاش و فعالیت هستند.
مردم دهلرن در روستاها هم با هدف شوق خدمت به سرور و سالار شهیدان موکب های خود را هر چند کوچک اما بزرگ به لحاظ معنویت در کنار جاده ها و مسیرتردد زائران برپا کرده اند تا به سهم خود را در خدمت به زائران حرم ادا کنند.
این روزها با موج بازگشت شوق خدمت به زائران در چهره مردم شهرستان مرزی دهلران موج می زند و با تمام توان و بدون احساس هیچ خستگی و با هدف و نیت قرب خداوند امده اند تا باردیگر در صحنه خدمت سنگ تمام بگذارند و در مسیر برگشت نیز چون مسیر رفت در کنار زائران باشند.
شور و نشاط و ارادت مردم دهلران این روزها در خدمت به زائران امام حسین(ع) وصف ناپذیر است و هر چه در توان دارند برای خدمت به عاشقان کوی یار بکار گرفته اند تا نشان دهند که خدمت به زائران ابا عبدالله الحسین(ع) کمتر از زیارت مرقرقد مطهرش نیست و می شود با حضور قلب و خدمت به این عزیزان خود را از معنویت و ابعاد روحانی اربعین بهره مند کرد.
فرماندار دهلران در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: مردم مرزدار دهلران امسال نیز بهتر و بیشتر از سنوات گذشته در خدمت زائران هستند.
سید حسینعلی موسوی به تجمیج موکب ها در این شهرستان اشاره و افزود: مردم و مسئولان با همدلی و وحدت آماده خدمت به زوار در مسیر برگشت هستند .
وی افزود:در راستای ایمن سازی راه های شهرستان برای تردد زائران اقدامات لازم از سال گذشته در دستور کار قرار گرفت و در این حوزه 700میلیارد ریال برای روکش آسفالت،توسعه و تعریض محورهای ارتباطی،تکمیل تابلوهای هشدار دهنده جاده ای ،خط کشی و حذف نقاط حادثه خیز هزینه شد.
رئیس ستاد اربعین دهلران در ادامه گفت:30مهمانسرا ی ادارات ،20 واحد آموزشی ،20حسینه ها و 5 مسجد و استفاده از ظرفیت اردوگاه راهیان نور سپاه در جهت اسکان زائران ساماندهی شدند و روزانه توان اسکان 2هزار نفر در شهرستان فراهم است.
فرماندار دهلران با اشاره به پذیرایی روزانه موکب ها از زائران در مسیر ترد از این شهرستان گفت:برای زیرساخت های موکب شهر دهلران در سال گذشته 6 میلیارد ریال هزینه شد و امسال نیز 2میلیارد ریال از اعتبارات اربعین برای تکمیل زیرساخت های ان اختصاص یافت.
موسوی از نصب تابلوهای راهنمای زائران درمسیرهای ارتباطی شهرستان خبرداد و افزود:دو پایگاه ثابت امداد نجات جاده ای و سه آمبولانس هلال احمر و سه ست نجات و همچنین 7مرکز فوریت پزشکی شهرستان،16 آمبولانس و یک اتوبوس آمبولانس و 8 پزشک و 70 نیروی پرستاری،ماما،بهداشت محیط و یک واحد ارایه خدمات بهداشتی درمانی در موکب شهر دهلران در حوزه بهداشت و درمان آماده خدمت به زوار هستند.
رئیس ستاد اربعین دهلران با تقدیر از اصحاب رسانه و خبر در ایام اربعین و انعکاس شکوه خدمت در این شهرستان از امام جمعه شهرستان،مردم،مسئولان،دستگاه های خدمات رسان،نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتیو اعضای ستاد اربعین شهرستان به جهت خدمت رسانی مطلوب به زائران اربعین درمسیر رفت و برگشت تقدیر کرد.
امام جمعه دهلران هم گفت:مردم و مسئولان در این شهرستان مرزی با تمام توان در خدمت به زائران پای کار هستند و بی وقفه مشغول خدمت رسانی هستند.
سید محسن موسوی با اشاره به اینکه دهلران یکی از مسیرهای اصلی تردد زائران است گفت:مسیر دهلران برای عبور و مرور زائران هموار است و با توجه به اینکه در مسیر ترد زائران عتبات عالیات می باشد امسال هم به خوبی از زائران پذیرایی شد.
وی با اشاره به خدمت رسانی مردم به زائران در بخش ها و روستا ها و موکب ها افزود:از همه این عزیزان و ستاد اربعین دهلران تقدیر می شود و امادگی داریم با توجه به موج بازگشت آمدگی پذیرایی و اسکان را داریم.
امام جمعه دهلران از مسئولان کشوری و استانی خواست که شهرستان دهلران با توجه به هموار بودن بعنوان مسیر اصلی مد نظر داشته باشد تا مسئولان وز ائران به زحمت نیافتند و چیلات نیز به زودی با اقدام انقلابی و جهادی برای رفاه حال زائران و خدمت به نظام با توجه به ترافیک در مهران برای گشایش آن همت مضاعف شود.
وی نقش جوانان و نوجوانان در خدمت رسانی به زائران را چشمگیر دانست و گفت:تلاش همه مردم شهرستان،فرماندار دهلران و نیروهای نظامی و انتظامی در این شکوه خدمت رسانی قابل تقدیر است.
وی از همه رسانه ها در خصوص اطلاع رسانی از خدمت مردم دهلران به زائران اربعین تقدیر کرد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان دهلران با اشاره به استقرار 16 دستگاه آمبولانس در جاده های شهرستان گفت: یک اتوبوس امبولانس نیز برای ارایه خدمات تخصصی در موکب مرکزی شهر دهلران مستقر شده است.
دکتر اسداله مهاجر با اشاره به ارائه خدمت توسط این اتوبوس آمبولانس به صورت همزمان به 15 نفر گفت:تا کنون یکهزار نفر از زائران ازخدمات بهداشت و درمان این شهرستان بهره مند شده اند.
غلامرضا منصوری رئیس بیمارستان دهلران نیز گفت: تا کنون بیش از 4هزار نفر از زائران در این بیمارستان ویزیت شده اند.
رئیس جمعیت هلال احمر دهلران نیز با اشاره به 2پایگاه امداد و نجات جاده ای در شهرستان گفت:روزانه بیش از 12 نفر از امدادگران ونجاتگران این جمعیت اماده خدمت به زائران هستند.
فریدون ملک میرزایی افزود:در بحث خدمات جاده ای رها سازی یک نفر و خدمات سرپایی به 10 نفر از زائران داشته ایم ضمن اینکه در بحث اسکان و مشارکت در برنامه های فرهنگی اربعین نیز همکاری مداوم با ستاد اربعین شهرستان داریم.
فرمانده انتظامی شهرستان دهلران با اشاره به تردد بیش از 4 هزار و 500 دستگاه اتوبوس از محورهای مواصلاتی شهرستان دهلران در ایام اربعین حسینی (ع) گفت: از اول صفر تا به امروز بیش از 2هزار و 400 دستگاه اتوبوس به سمت مهران و بیش از 2 هزار دستگاه اتوبوس از مهران-دهلران به خوزستان تردد داشتند.
سرهنگ منوچهر مکی افزود : با برنامه ریزی های صورت گرفته خوشبختانه تاکنون تصادفات و تلفات جاده‌ای این ایام نسبت به سنوات گذشته درصد چشمگیری کاهش و پیش‌بینی می‌شود با رعایت قانون از سوی رانندگان و نیز توجه به توصیه‌های پلیس، اربعین امسال کمترین حوادث را شاهد باشیم.
وی افزود: پلیس شهرستان دهلران با همه توان و تجهیزات خود آماده مدیریت بازگشت زائران است تا همگی آنها به سلامت به شهر خود بازگردند.
مدیر میراث فرهنگی دهلران نیز گفت: نمایشگاه صنایع دستی و سوغات شهرستان در کنار موکب مرکزی شهر دهلران برای بازدید زائران دایر است.
فرج فاضلی گفت: بیش از 15 غرفه برای عرضه صنایع دستی و سوغات شهرستان پیش بینی شده و تا پایان موج بازگشت زائران اربعین این غرفه ها دایر هستند.
فرمانده سپاه ناحیه دهلران نیز گفت: از ابتدای حضور زائران در این شهرستان تا کنون موفق به اسکان بیش از دو هزار نفر زائر در اردوگاه راهیان نور شهرستان شده ایم.
سرهنگ علی آبدونی با اشاره به راه اندازی پایگاه های پذیرایی از زائران اربعین گفت: تا کنون نیز 6 هزار پرس غذا برای پذیرایی از زائران اربعین انجام داده ایم.
7175/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.