به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام عباس امینی در خطبه های نماز جمعه این هفته شاهرود در مسجد وحسینیه مدرسه قلعه این شهر، با اشاره به راهپیمایی با شکوه 13 آبان و طنین نوای استکبار ستیزی مردم ایران، افزود: آمریکا در تلاش برای کم رنگ جلوه دادن اقتدار نظام جمهوری اسلامی است ، مسوولان باید به روش های مختلف از جمله با استفاده از تریبون نماز جمعه، به بیان پیشرفت ها و افتخارات چهار دهه گذشته بپردازند.
وی با تأکید بر اینکه آمریکا رو به افول است، تصریح کرد: کسری بودجه، بدهی بسیار سنگین آمریکا به دیگر کشورها، ضعف قدرت نظامی، شکست در عراق و سوریه و ایجاد گروه‌های تروریستی نشان دهنده ناتوانی این کشور برای تأثیرگذاری در معادلات بین‌المللی است.
خطیب جمعه شاهرود بزرگ ترین چالش میان ایران و آمریکا را افزایش قدرت ایران در منطقه دانست و گفت: آمریکا با وجود شعارهایی که سر می دهد نمی تواند در معادلات سیاسی منطقه تاثیر گذار باشد.
امینی به تلاش آمریکا برای دخالت در انتخابات ایران و دیگر کشورهای منطقه اشاره کرد و ابراز داشت: نگاه مردم جهان به آمریکا منفی بوده و روز به روز نیز از هم پیمان های این کشور در دنیا کاسته می شود.
وی ادامه داد: به عقیده یکی از کارشناسان غربی مشکل آمریکا با ایران بر سر مسئله هسته‌ای نیست چرا که ایران همواره ثابت کرده است بدون حمایت آمریکا می‌تواند بزرگترین قدرت منطقه باشد.
امام جمعه شاهرود همچنین به راهپیمایی اربعین و نمایش قدرت امت اسلام اشاره کرد و افزود: یکی از مهم ترین جنبه های شگفتی ساز این راهپیمایی، حضور افرادی از کشورهای مختلف دنیاست که مانند آن را در هیچ کجا نمی توان یافت.
امینی یادآور شد: دشمن به دنبال ایجاد تفرقه در بین مسلمانان است اما این راهپیمایی بار دیگر وحدت مردم مسلمان کشورهای مختلف را به دنیا ثابت کرد.
7359/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.