به گزارش ایرنا ، محمد کرم محمدی سه شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش شاهرود ، افزود: استفاده از مدرسه نوساز و مجهز حق همه دانش آموزان است.
وی به بازآفرینی بافت های فرسوده هم اشاره کرد و گفت: در صورتی که مدارس قدیمی این مناطق با تغییر کاربری امکان استفاده دوباره داشته باشد، بهتر است به شهرداری واگذار شود.
معاون استاندار سمنان افزود: شهرداری ها هم در ازای آن در مناطق پرجمعیت مدرسه ساخته و تحویل آموزش و پرورش بدهند.
محمدی ادامه داد: مدارسی که در همسایگی مساجد هستند دانش آموزان را تشویق به برپایی نماز جماعت در مسجد کنند.
فرماندار شاهرود افزود: از خیران ، کانون بازنشستگان و تشکل های آموزش و پرورش هم در نشست شورای آموزش و پرورش برای مشارکت بیشتر دعوت شود.
امام جمعه شهرستان شاهرود گفت:یکی از ظرفیت هایی که می تواند فرهنگ عمومی را در جامعه نهادینه کند آموزش و پرورش است.
حجت الاسلام عباس امینی افزود: باید ظرفیت های آموزش و پرورش برای اشاعه فرهنگ دینی و فرهنگ عمومی شناخته شود.
مدیر مرکز آموزش از راه دور شاهرود هم گفت: از ابتدای تاسیس در مراکز پسرانه شاهرود 2هزارو 604تن و در مراکز دخترانه2هزارو 735تن جذب دانش آموز داشتیم که تعدادی از آنها هم اکنون در دانشگاه ها در حال تحصیل هستند.
یازرلو افزود:از شورای آموزش و پرورش تقاضا داریم همه مدیران مدارس را موظف کنند در پایان هر سال تحصیلی اسامی واطلاعات هر دانش آموز اخراجی یا انصراف از تحصیل را ارائه کنند تا جذب شوند.
وی ادامه داد: از دستگاه ها و ادارات شهرستان هم تقاضا داریم اسامی کارکنانی که خواهان ادامه تحصیل هستند ، به آموزش و پرورش معرفی کنند.
مسوول دفتر نوسازی مدارس شاهرود با بیان اینکه تعداد 16 باب مدرسه تخریبی در این شهر وجود دارد، افزود: برای بازسازی و مقاوم سازی مدارس باید از ظرفیت خیرین استفاده کرد.
روح الله حاج محمدی گفت: برای مقاوم سازی مدارس مبلغ 10میلیارد ریال تخصیص گرفته شده که سه میلیارد بابت تجهیزات و هفت میلیارد ریال بابت سامانه های گرمایشی است که به مناقصه گذاشته می شود.
افلاطون حکیمی،خیر مدرسه ساز هم گفت: تعداد 56 طرح نوسازی در سطح استان وجود دارد که 30مورد از آن مشارکتی است.
حکیمی افزود: با وجود تعداد 280 دانش آموز ابتدایی در شهرک فدک شاهرود متاسفانه مدرسه ابتدایی برای تحصیل این دانش آموزان وجود ندارد.
کارشناس فنی و حرفه ای آموزش و پرورش شاهرود گفت: بیش از 6 سال است که سرانه مصرفی هنرستان ها پرداخت نمی شود.
امیر گوهری با بیان اینکه برای تهیه مواد مصرفی مانند الکترود ،سیم و قطعات الکترونیکی با مشکل مواجه هستیم،افزود: از ادارات و سازمان های دولتی تقاضا داریم تجهیزات اسقاطی خود را در اختیار ما قرار دهند تا بخشی از مشکلات حل شود.
برگزاری بیست و هفتمین اجلاس سراسری نماز، ارائه دستاوردها و بررسی مسایل و ظرفیت دستگاه های اجرایی در ارائه راهکار های جذب حداکثری دانش آموزان لازم التعلیم در این نشست بررسی شد.
1023/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.