به گزارش ایرنا، محمد سلیمانی روز چهارشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: یک هزار و 200 کیلوگرم کله و پاچه، قلم، سیرابی و شیردان، چربی و جگر گاوی و گوسفندی منجمد به دلیل نداشتن هویت بهداشتی و غیر قابل مصرف بودن معدوم سازی شده است.
وی ادامه داد: این فرآورده ها بعد از انجام آزمایش های ضروری بر روی فرآورده های گوشتی ضبط شده از نظر بار میکروبی و ارگانولپتیکی، در محل دفن ضایعات کشتارگاه دام معدوم سازی شد.
وی اظهار داشت: ضبط و معدوم سازی انواع فرآورده گوشتی در شاهرود براساس گزارش های اعلام شده و بررسی های صورت گرفته از سوی بازرسان بهداشتی واحد نظارت بر بهداشت عمومی از سردخانه غیر مجاز خانگی در حومه شهر انجام شده است.
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان شاهرود گفت: مردم برای جلوگیری از انواع بیماری ها و رعایت بهداشت فرآورده خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند و در هنگام خرید به تاریخ تولید و انقضای محصول دقت نظر داشته باشند.
به گزارش ایرنا، شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی دراین خصوص می توانند مراتب را در اسرع وقت از طریق تماس با 1512سامانه اطلاع رسانی و پاسخگویی اداره کل دامپزشکی استان سمنان اطلاع رسانی کنند.
7342/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.