امیر بینایی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اگر در جامعه مهارت های خود کنترلی، اعتماد به نفس، شناخت از خود و ایمان تقویت شود هر فرد مشاور خود در موقعیت های بحرانی خواهد بود.
وی ادامه داد: در زمان حاضر جامعه به دلیل تبلیغات سوء دچار التهاب شده است اما آموزش مهارت های زندگی در زمان مناسب اثر بخش و موجب کاهش آسیب اجتماعی می شود.
وی اظهار داشت: دانشگاه های علوم پزشکی خدمات مشاوره ای را به منظور کاهش آسیب های اجتماعی از جمله طلاق ارائه می دهند.
بینایی یادآور شد: روند رو به افزایش آسیب های اجتماعی در جامعه با وجود تلاش همه دستگاه های اجرایی و نهادهای فرهنگی بیانگر موازی کاری و نبود نقشه راهی مشخص و اثرگذار است.
وی سلیقه ای عمل کردن مسئولان، تعدد مرکزهای تصمیم گیری، تعدد برنامه، فقدان نظارت و نبود سیستم ارزیابی و ارزشیابی را از چالش های رسیدن به نظام جامع عنوان و اضافه کرد: رفع موازی کاری ها و ایجاد هماهنگی و هم افزایی بین دستگاهی اثر بخشی برنامه ها در جامعه هدف را افزایش می دهد.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان گفت: برخورد چندگانه با آسیب های اجتماعی بیانگر جای خالی نقشه راه در جامعه بوده و ضروریست در جهت تدوین نقشه راه تدابیری اندیشیده شود.
به گزارش ایرنا، از جمعیت بیش از 702 هزار نفری سمنان سال گذشته 2 هزار و 180 نفر از مرکز مداخله در بحران بهزیستی این استان مشاوره دریافت کردند و به سه هزار و 374 نفر در مراکز دولتی و غیر دولتی این اداره کل در استان خدمات مشاوره ای ارائه شد.
7342/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.