حسن رعیت حسن آبادی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به گذر جریان های ناپایدار از استان سمنان از عصر دیروز تا روز دوشنبه احتمال وقوع تندباد و بارش شدید باران در دامغان دور از انتظار نیست.
رئیس اداره هواشناسی شهرستان دامغان گفت: طی دو روز آینده، احتمال آب گرفتگی، جاری شدن سیلاب، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه های فصلی و اختلال در تردد در محورهای شمالی قابل پیش بینی است.
وی اضافه کرد: طی 24 ساعت گذشته بیشترین میزان بارندگی در شهر امیریه دامغان به میزان 7.2 میلی متر بوده است و شهرهای دامغان و دیباج به ترتیب 5.4 و 0.2 میلی متر بارندگی داشته اند.
رعیت حسن آبادی تصریح کرد: این میزان بارندگی مربوط به بامداد یکشنبه تا صبح امروز بوده است.
وی افزود: در سال زراعی گذشته از مهر 96 تا مهر 97 میزان بارندگی در دامغان 72.7 میلی متر بوده است.
بیشترین سرعت باد طی 24 ساعت گذشته در این شهرستان 101 کیلومتر بر ساعت بوده که این میزان، بیشترین سرعت وزش باد ثبت شده امسال در دامغان بوده است.
رعیت حسن آبادی اظهار داشت: در حال حاضر کمینه دمای هوا در این شهرستان 10 و بیشینه دما 20 درجه است.
وی افزود: براساس تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی و تصویرهای ماهواره ای، با ورود سامانه بارشی فعال و توده هوای سرد شمالی به استان سمنان، به تدریج از شنبه تا اواسط هفته دمای هوا به طور نسبی بین 6 تا 10 درجه کاهش می یابد.
رئیس اداره هواشناسی دامغان تصریح کرد: طی هفته آینده در ناحیه های سردسیر و کوهستانی استان دمای حداقل به صفر و زیر صفر درجه نیز خواهد رسید. 
وی یادآور شد: تاکنون هیچ گونه خسارت جانی و مالی حاصل از تندباد در شهرستان دامغان گزارش نشده است.
سامانه هواگوی 134 آماده ارایه اطلاعات هواشناسی و پیش بینی های جوی استان سمنان در تمام اوقات شبانه روز است.
اداره کل هواشناسی استان سمنان دارای 9 ایستگاه سینوپتیک، 15 ایستگاه اقلیم شناسی و 50 ایستگاه باران ‌سنجی در نقاط مختلف است.
9856/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.