غلامرضا حسنی غربا روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس بررسی نقشه های پیش یابی و تصاویر ماهواره ای، از بعد از ظهر امروز تا فردا وزش بادهای شدید موقتی و گرد و خاک با جهت غالب غربی تا جنوبی، به همراه افزایش نسبی دمای هوا یا گرم باد پیش بینی می شود.
وی بیان کرد: با ورود سامانه بارشی فعال دیگری به استان سمنان از بعد از ظهر جمعه چهارم آبان تا یکشنبه بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق و تندباد دور از انتظار نیست.
حسنی غربا اظهارداشت: طی روزهای شنبه و یکشنبه وزش باد شدید با جهت غالب شمالی تا شمال شرقی پیش بینی می شود و با ورود توده هوای سرد شمالی به تدریج از شنبه تا اواسط هفته دمای هوا به طور نسبی بین 6 تا 10 کاهش می یابد.
به گفته وی، طی هفته آینده در نواحی سردسیر و کوهستانی استان سمنان دما حداقل به صفر و زیرصفر درجه نیز می رسد.
حسنی غربا تصریح کرد: طی این مدت احتمال جاری شدن رواناب و نیز خسارات ناشی از تندباد و سرمازدگی وجود دارد.
حسنی غربا خاطرنشان کرد: نردین با 6 درجه سانتیگراد سرد ترین و ایوانکی با 31 درجه سانتیگراد گرم ترین نقاط استان سمنان در 24 ساعت گذشته بودند.
وی گفت: در 24 ساعت گذشته کمینه دمای هوای شهر سمنان 14 درجه و بیشینه دما 25 درجه سانتیگراد بود.
مدیرکل هواشناسی سمنان یادآور شد: در این مدت، بیشترین سرعت وزش باد در استان مربوط به دامغان با 40 کیلومتر بر ساعت بود.
به گزارش ایرنا، سامانه هواگوی 134 آماده ارائه اطلاعات هواشناسی و پیش بینی های جوی استان سمنان در تمام اوقات شبانه روز است، اداره کل هواشناسی استان سمنان دارای 9 ایستگاه سینوپتیک، 15 ایستگاه اقلیم شناسی و 50 ایستگاه باران سنجی در نقاط مختلف است.
9891/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.