غلامرضا حسنی غربا روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : بر اساس بررسی نقشه های پیش یابی و تصاویر ماهواره ای، گرمای هوا در استان تا پایان هفته ادامه و افزایش می یابد.
وی با اشاره به آغاز موج شدید گرما از ابتدای این هفته، خاطرنشان کرد : بر اساس پیش بینی کشوری نیمه ابتدایی مرداد 97 گرمای تابستانی به اوج می رسد و پایان هفته جاری در استان هوای گرمی را تجربه می کنیم.
مدیرکل هواشناسی استان سمنان بیان کرد : طی 24 ساعت آینده افزایش ابر و وزش باد شدید به همراه گرد و خاک در برخی نقاط سمنان پیش بینی می شود.
وی ادامه داد : در نواحی شمالی و مرتفع استان سمنان رعد و برق، رگبار پراکنده با احتمال جاری شدن روان آب دور از انتظار نیست.
مدیرکل هواشناسی استان سمنان یادآور شد : روزهای پنجشنبه و جمعه دمای هوای سمنان به 43 درجه سانتی گراد می رسد و گرمترین نقاط استان گرمسار و ایوانکی با 45 درجه سانتی گراد پیش بینی می شود.
وی رخداد پدیده های حدی یعنی تجربه شکستن بالاترین و پایین ترین دما در کنار ماندگاری گرما یا سرمای شدید چند روزه را از آثار تغییر اقلیم برشمرد و یادآور شد: مهمترین و بارزترین آثار تغییر اقلیم در این سال ها به صورت خشکسالی، افزایش دما، پایداری دما، افزایش پدیده های جوی و حدی و تغییرات ناگهانی دما خود را نشان داده است.
مدیرکل هواشناسی استان سمنان بیان داشت : بر اساس پیش بینی، متوسط دمای هوای تابستان 97 در استان بین نیم تا یک و نیم درجه سانتی گراد افزایش خواهد یافت که افزایش مصرف و افزایش تبخیز از تبعات آن است.
بالاترین دمای تجربه شده در استان سمنان در حسینان شهرستان دامغان بوده که 48.6 درجه سانتی‌گراد در تابستان سال 1393 به ثبت رسید.
6103/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.