به گزارش ایرنا، پیمان پیرایش عصر سه شنبه در حاشیه همایش روز ملی استاندارد در استان سمنان در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در سال 96 رتبه ایران در شاخص استاندارد سازی 32 جهان بود که اکنون این رقم ارتقاء یافته است.
وی خاطرنشان کرد: ایران در اجرای طرح های استاندارد سازی در دولت تدبیر و امید اقدامات قابل توجهی برای ورود به بازارهای جهانی انجام داده است.
پیرایش تصریح کرد: رویکرد استاندارد حلال بر اساس فقه شیعه و جعفری و صدور گواهینامه حلال از سوی سازمان ملی استاندارد در حال انجام است.
وی ادامه داد: اکنون پرورش و تولید انواع پرنده حلال در کشور درحال اجرا است و تولید انواع خشکبار و لباس هم در عملیاتی می شود.
مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد ایران گفت: در بخش کمیت رویکرد استانداردسازی کالا در کشور روند مطلوبی در چند سال گذشته داشت اما در کنار آن باید امر کیفیت و پیگیری های مستمر در بحث کیفیت بخشی همچنان در کشور مطرح باشد.
در تقویم کشور 22 مهر (14 اکتبر) روز جهانی استاندارد نامگذداری شده است.
در این آیین ، سعید ناجی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان و مسئولان نهادهای اجرایی و جمعی از مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی استان سمنان حضور داشتند و برترین های استان در بخش استاندارد تقدیر شد.
در استان سمنان 2 هزار و 10 واحد صنعتی و تولیدی فعال است.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.