محمد مهدی زینتی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: یاوران مهارت و خیران می توانند با ورود به حوزه آموزش فنی و حرفه ای اقدامات شایسته ای در جهت افزایش اشتغال و مهارت در جامعه ایجاد کنند.
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای برادران دامغان گفت: واقفان می توانند وقف های خود را به سمت نهادینه کردن فرهنگ فنی و حرفه ای سوق دهند که نیروی کار پرورش یابد.
زینتی، آموزش فنی و حرفه ای را سرمایه دانست و تصریح کرد: توجه بیشتر مجموعه های دولتی به بخش فنی و حرفه ای می تواند سرمایه تلقی شده و فرهنگ کار و مهارت آموزی را نهادینه کند.
وی افزود: توجه بیشتر مردم و استقبال آن ها از مراکز آموزشی و حرفه های فنی و حرفه ای، می تواند گامی موثر در جهت معرفی شدن در کشور شود که در همین راستا، بودجه های آموزشی بیشتر جذب می شود.
زینتی اضافه کرد: به طور میانگین سالانه 60 حرفه در 10 کارگاه مرکز آموزش فنی و حرفه ای دامغان آموزش داده می شود.
وی یادآور شد: مرکز برادران دامغان دارای 10 کارگاه است که شامل برق صنعتی، برق ساختمان، تراشکاری، جوشکاری، آسانسور، تاسیسات، نقشه کشی، کشاورزی، صنعت ساختمانی و اتومکانیک است که تمام این کارگاه ها ثابت و در مرکز هستند.
وی به کارگاه های سیار اشاره کرد و گفت: در طول سال با توجه به نیاز جامعه و تقاضای ادارات و ارگان های دولتی و خصوصی، کارگاه هایی با حضور تیم های سیار این مرکز دایر می شود.
وی اضافه کرد: این کارگاه ها در دانشگاه ها، زندان، پادگان های آموزشی، اصناف، صنایع گوناگون، شعبه های شهری و کارگاه های آموزشی در محیط واقعی مراکز ارتقاء شایستگی های دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان و دانشکده کشاورزی شهر امیریه برگزار می شود.
وی افزود: در سال 95 تعداد یک هزار و 614 حرفه آموز وارد مرکز برادران شدند که 920 نفر موفق به قبولی شدند.
زینتی اضافه کرد: در سال گذشته نیز یک هزار و 758 نفر حرفه آموز وارد مرکز برادران شدند که یک هزار و 130 نفر موفق به کسب مدرک شدند.
وی افزود: افرادی که قبول می شوند، مدرک گواهینامه ملی مهارت دریافت می کنند که این گواهینامه ها، یک سند بین المللی است که نشان می دهد فرد هنرآموز در این زمینه تبحر دارد.
وی افزود: افراد دارای مدرک فنی و حرفه ای می توانند دیپلم و جواز اصناف دریافت کنند و یا با این مدرک وارد بازار کار در داخل کشور و یا کشورهای خارجی شوند.
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای برادران دامغان تصریح کرد: این مرکز به تازگی در زمینه گردشگری نیز فعال شده است که کسب مهارت در حوزه گردشگری و دوره خانه های بوم گردی از اهداف برپایی این دوره ها است.
در 6 ماهه نخست سال 97 یک هزار و 131 نفر هنرآموز وارد مرکز آموزش فنی و حرفه ای برادران دامغان شدند که از این تعداد، 750 نفر مدرک قبولی دریافت کردند.
9856/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.