به گزارش ایرنا، سعید ناجی روز شنبه در همایش آمار و برنامه ریزی استان سمنان در سالن همایش های دانشگاه دامغان به مناسبت روز ملی آمار و برنامه ریزی، گفت: موتور محرکه هر جامعه، نظام برنامه ریزی و اطلاعات است که اگر به صداقت و سلامت آن توجه نشود با مشکل روبرو خواهیم بود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان تصریح کرد: آمار دقیق در برنامه ریزی های کلان، بسیار تاثیر گذار است، بدون آمار و اطلاعات، هرگز امکان برنامه ریزی مبتنی بر واقعیت های حوزه های مختلف وجود ندارد.
ناجی اضافه کرد: آمار و اطلاعات و مدیریت موفق به صورت مستقیم با یکدیگر در ارتباط هستند که بدون برنامه ریزی نمی توان مدیر را موفق نامید.
وی افزود: دقت، سرعت، برنامه ریزی و صداقت در آمارگیری از شاخص های توسعه برای هر کشوری است که در سایه آمار و اطلاعات به دست می آید.
ناجی، آمار را پشتوانه منطق و کلام دانست و گفت: اگر در ارائه کلام نتوانیم از آمار استفاده کنیم کلام ما نیز تاثیر گذار نخواهد بود.
وی افزود: بسیاری از کاستی ها و دوری گزینی ها را می توان ناشی از نبود توجیه در کلام دانست که مبتنی بر فقدان آمار دقیق است.
ناجی با بیان اینکه برقراری عدالت اجتماعی با کمک آمار و اطلاعات به دست می آید زیرا اگر آمار وجود نداشته باشد، هیچ توزیع عادلانه ای وجود ندارد، دولت دوازدهم را پیشگام در امر آمار دانست و گفت: دولت با توجه به آمار و اطلاعات به بحث تنظیم منشور حقوق شهروندی توجه ویژه دارد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان تصریح کرد: ارائه آمار غلط و ناصحیح موجب سلب اعتماد عمومی می شود که در راستای آن نقش آمار و توسعه در کشور کمرنگ می شود و نبود اطمینان جامعه را با مشکل روبرو می کند.
در این همایش مسعود شفیعی، معاون سازمان برنامه و بودجه و رئیس سازمان نقشه برداری کشور حضور داشت.
اول آبان ماه در تقویم جمهوری اسلامی ایران، روز آمار و برنامه ریزی است.
بر اساس سرشماری سال 95، استان سمنان 702 هزار و 360 نفر جمعیت دارد.
9856/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.