محمد طالبی عصر پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: در این سوگواره تعداد 14 گروه از شهرستان های میامی، شاهرود، گرمسار، سمنان و دامغان شرکت دارند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دامغان اضافه کرد: در مرحله اول از بین 14 گروه شرکت کننده این رقابت ها، فیلم گروه های تعزیه با ارائه لوح فشرده و بازبینی توسط داوران، 6 گروه منتخب معرفی و وارد مرحله دوم شدند.
وی افزود: برای شرکت در این سوگواره هیات بازبینی در نشست خود در معاونت امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان ازبین 14 اثر تعزیه ارائه شده، 6 اثر را برای حضور در این سوگواره انتخاب کرد.
طالبی گفت: 6 گروه منتخب این سوگواره، از عصر روز پنچشنبه 26 مهرماه به مدت سه روز در مجتمع شهید شاهچراغی دامغان به رقابت می پردازند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دامغان تصریح کرد: چهار نفر از داوران استان سمنان، داوری این رقابت ها را برعهده دارند.
وی افزود: از بین 14 گروه تعزیه خوان شرکت کننده در این سوگواره، گروه میامی، سمنان، شاهرود، گرمسار و 2 گروه از دامغان به مرحله بعد راه پیدا کردند.
طالبی اظهار داشت: در روز نخست این سوگواره، گروه قاسم بن الحسن میامی و گروه قمر بنی هاشم سمنان به ارائه تعزیه می پردازند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دامغان اضافه کرد: در روز جمعه 27 مهر ماه، در سه نوبت صبح و عصر گروه های متوسلین به حضرت علی اصغر (ع) شاهرود، گروه متوسلین به حضرت علی اکبر (ع) گرمسار و گروه نوای عاشورا جوانان روستای صالح آباد دامغان به رقابت می پردازند.
به گفته طالبی، اختتامیه دهمین سوگواره حسینی استان سمنان روز شنبه 28 مهرماه ساعت 18 با اجرای گروه زرف عشق دامغان با حضور مسئولین استانی و شهرستانی در مجتمع شهید شاهچراغی با اعلام گروه برتر سوگواره، برگزار می شود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دامغان تصریح کرد: تعزیه در این شهرستان یک هنر دینی در بین توده مردم است که در بسیاری از روستاهای این شهرستان برگزار می‌شود.
45 گروه تعزیه در روستا و شهرهای شهرستان دامغان ثبت است که در حال حاضر 35 گروه فعال است.
9856/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.