به گزارش ایرنا، سید شهاب الدین چاوشی روز پنجشنبه در اولین نشست مجمع کانون خیران کارآفرین و اشتغال استان در سالن جلسات کتابخانه مرکزی سمنان، افزود: استان سمنان به واسطه میزبانی از زائران امام هشتم (ع) به دارالمرحمه شهرت دارد اکنون باید مردمان این استان کمر همت برای رفع مشکل بیکاری فرزندان این استان ببندند.
وی اظهار داشت: دولت به تنهایی نمی تواند برای همه جویندگان کار فرصت شغلی ایجاد کند و ضروریست خیران و کارآفرینان برای رفع معضل بیکاری که آسیب های اجتماعی به دنبال دارد همکاری و مشارکت داشته باشند.
استاندار سمنان، تشکیل مجمع کانون خیران کارآفرین و اشتغال را گامی مثبت در جهت تحقق راهبرد خوکفایی نیازمندان و مددجوایان عنوان کرد .
استاندار سمنان خاطر نشان کرد: استان سمنان به واسطه ظرفیت های زیاد نقطه اتکا نظام جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود و ضروریست با شناسایی ظرفیت ها فرصت شغلی جدید در این استان ایجاد شود.
وی با بیان این که سال گذشته بیش از تعهد و برای بیش 10 هزار نفر در استان سمنان اشتغالزایی شد، افزود: امسال با وجود مشکلات اقتصادی ایجاد اشتغال بیش از سال گذشته برای جویندگان کار مد نظر است.
چاوشی، فرهنگ پشت میز نشینی را آفت جامعه دانست و کفت: فرهنگ اشتغال با فرهنگ پشت میزنشینی آمیخته شده و باید این فرهنگ اشتباه اصلاح شود.
به گفته وی، فرهنگ کار و تلاش، فرهنگ تولید متناسب با شعار امسال مبنی بر تولید کالای داخلی باید جایگزین فرهنگ غلط پشت میز نشینی شود.
وی یادآور شد: کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان باید تلاش کند با اشتغالزایی و کمک خیران و کارآفرینان مددجویان را به مرحله خودکفایی رسانده و از زیر چتر خود خارج کند.
چاوشی بیان کرد: در زمان حاضر تلاش همه مسوولان این استان فراهم کردن زمینه مهارت آموزی به منظور ایجاد اشتغال برای جویندگان کار است.
استاندار سمنان ادامه داد: ایجاد فرصت شغلی برای جویندگان کار به ویژه در از بین بردن ربشه فقر در جامعه، اقدامی بسیار ارزشمند است.
به گزارش ایرنا ، حدود ١٩٣هزار نفر از جمعیت بیش از 700 هزار نفری استان، جوان هستند.
استان سمنان با نرخ بیکاری 7.1 درصد پس از استان مرکزی پایین ترین نرخ بیکاری کشور را دارد و تعهد اشتغال سال 96 دستگاه های اجرایی استان سمنان 10 هزار و 400 شغل بود که موفق به ایجاد 10 هزار و 700 شغل شدند.
7342/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.