به گزارش ایرنا، سید شهاب الدین چاوشی روز شنبه در جریان بازدید از اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان افزود: توانمندسازی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و ایجاد فرصت های شغلی برای آن ها یکی از اولویت های این نهاد باشد.
وی با تاکید بر شناسایی خیران برای دستگیری از نیازمندان، تصریح کرد: خیران خارج نشین انگیزه های فراوانی برای کمک به نیازمندان و افراد کم برخوردار در جامعه دارند که بهره گیری از آن ها توسط کمیته امداد راه مناسبی برای دستگیری از اقشار مستضعف جامعه است.
چاوشی ادامه داد: هم افزایی دستگاه های اجرایی با کمیته امداد به منظور ایجاد زمینه اشتغال برای مددجویان جویای کار ضرورت دارد.
استاندار سمنان به 50 مرکز نیکوکاری فعال در استان اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به فعالیت این مراکز، ساماندهی، شناسایی و ایجاد بانک اطلاعاتی با هدف میزان جمع آوری کمک های نقدی و هزینه کرد آن ضروری است.
استاندار سمنان یادآور شد: نیازهای زندگی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد شناسایی و رفع آن ها با اتخاذ تدابیر درست و منطقی انجام شود.
استاندار سمنان، با اشاره به اینکه 70 درصد مددجویان کمیته امداد غیربومی هستند، ابراز داشت: در استان باید از ظرفیت های فرهنگی و اجتماعی مهاجران هم استفاده کرد.
در این بازدید استاندار سمنان را امیر بینایی مدیرکل دفتر فرهنگی و اجتماعی استانداری سمنان همراهی می کرد، سید جواد رضوی مدیر کل کمیته امداد استان در این بازدید توضیحاتی درباره خدمات این نهاد ارایه کرد.
به گزارش ایرنا، یکهزار و 756 نفر معادل سه درصد جمعیت 702 هزار نفری استان سمنان زیر پوشش کمیته امداد هستند، از این تعداد هشت هزار و 600 خانوار در قالب 13 هزار و 640 نفر ماهانه از این نهاد مستمری دریافت می کنند.
9891/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.