اسماعیل غنیان روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: نهادهای مربوط فنی و حرفه ای، کشاورزی، صنعت، معدن و گردشگری برای اساس نشست های مختلف کارگروه اشتغال استان باید برای ایجاد فرصت های شغلی جدید به منظور کاهش آمار بیکاری اقدام کنند.
وی خاطر نشان کرد: معرفی فرصت های شغلی جدید به کارگروه اشتغال استان در نیمه نخست امسال از سوی نهادهای مربوط انجام شده که امیدواریم با مطالعه این مشاغل براساس نیاز جامعه برای کاهش آمار بیکاری در استان سمنان گام های مثبتی برداشته شود.
غنیان ادامه داد: بخش قابل توجهی از آسیب های اجتماعی در استان متاثر از فقر و نداشتن کار بوده و افزایش بیکاری دانش آموختگان دانشگاهی یک چالش مهم اجتماعی در جامعه است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سمنان اضافه کرد: دانش آموختگان دانشگاهی باید این واقعیت مهم را بپذیرند که مهارت آموزی در زمان حاضر گامی موثر برای رفع بیکاری این افراد است و پشت میزنشینی فرهنگی اشتباهی بوده که متاسفانه در چند سال گذشته در کشور جاافتاده است.
وی اضافه کرد: استخدام نیروی انسانی در نهادهای اجرایی بسیار محدود است و باید اقشار بیکار جامعه با استفاده از ظرفیت هایی که اداره کل تعاون و کار در اختیار این افراد قرار داده در طرح کارورزی برای جذب در بخش های مختلف اقتصادی استان اقدام کنند.
غنیان اضافه کرد: در سال گذشته بیش از 10 هزار شغل در بخش های مختلف اقتصادی استان ایجاد شد که این آمار به معنی تحقق 100 درصدی اشتغالزایی در سمنان است.
مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی سمنان تصریح کرد: برای سال 97 هم اشتغالزایی برای بیش از 10 هزار نفر در استان برنامه ریزی شده است که تاکنون 45 درصد از اجرای این طرح عملیاتی شده است.
به گزارش ایرنا، 65 درصد جمعیت استان سمنان مشمول قانون کار و تامین اجتماعی است و سهم اشتغال استان در بخش خدمات حدود 48 درصد، در بخش صنعت و معدن حدود 37 درصد و در کشاورزی حدود 15 درصد است.
استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.
7339/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.