به گزارش ایرنا، ایرج حیدریان روز پنجشنبه در نشست شورای اداری گرمسار با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان افزود: رفع دغدغه کم آبی در بخش خانگی و صنعت این استان به منظور توسعه اقتصادی در منطقه در اولویت کاری این نهاد قرار دارد.
وی با بیان این که طرح آبرسانی از بند انحرافی سیمین دشت به گرمسار ﻋﻼﻭﻩ ﺑﺮ ﺧﻄ اﻧﺘﻘﺎﻝ ﺁﺏ ، 2 ﻧﻴﺮﻭﮔﺎﻩ ﺑﺮﻕ ﺁبی هم دارد گفت: ﻧﻴﺮوﮔﺎﻩ ﺑﺮﻕ ﺁبی ﺷﻤﺎﺭﻩ 2 ﺩﺭ ﮔﺮﻣﺴﺎﺭ و ﻧﻴﺮﻭﮔﺎﻩ ﺷﻤﺎﺭﻩ ﻳک ﺩﺭ ﺗﻬﺮاﻥ مستقر است.
حیدریان خاطر نشان کرد: در سال گذشته بیش از 35 کیلومتر از خط انتقال این طرح به بهره برداری رسید و برای سال جاری با تلاش مسوولان به منظور اتمام هر چه سریع تر این طرح در تلاش هستیم.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سمنان تصریح کرد: سالانه دستکم 21.6 میلیون لیتر آب با اجرای این طرح به ظرفیت تولید آب آشامیدنی شهرستان گرمسار افزوده می شود که این امر می تواند مشکل کم آبی در این منطقه را برطرف کند.
حیدریان اضافه کرد: هم چنین برای اجرای این طرح 6 ﻣﻴﻠﻴﻮﻥ ﻣﺘﺮ ﻣﻌﻜﺐ برای بخش صنعت اختصاص داده شد و در مجموع بیش از 139 هزار نفر با اجرای این طرح تحت پوشش آبرسانی قرار می گیرند.
به گزارش ایرنا، رضا اردکانیان بعد از ورود به استان سمنان، از طرح آبرسانی از سیمین دشت به گرمسار بازدید کرد.
در این نشست رضا اردکانیان وزیر نیرو، غلامرضا کاتب نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی، داریوش طاهری فرماندار و جمعی از مسوولان استان سمنان و مدیران صنعت آب و برق سمنان حضور داشتند.
در استان سمنان دستکم یک میلیارد و 250 میلیون مترمکعب آب در سال تولید می شود و کمبود سالانه آب 450 میلیون مترمکعب برآورد می شود.
میانگین سرانه مصرف آب در کشور حدود 200 لیتر در شبانه روز و در استان سمنان 160 لیتر است.
رضا اردکانیان در سفر یکروزه به استان سمنان افتتاح اولین نیروگاه خورشیدی مگاواتی این استان، 95 میلیارد ریال انواع طرح های صنعت برق، افتتاح گام اول مجتمع آبرسانی به روستای آبخوری سمنان و افتتاح نیروگاه برق آبی کوچک بر روی خط انتقال آب چشمه روزیه سمنان را در برنامه دارد.
7339/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.