به گزارش ایرنا، غلامرضا کاتب روز پنجشنبه در نشست شورای اداری گرمسار در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو، افزود: باید برای رفع چالش کم آبی در غرب استان سمنان، آب های بالا دستی در منطقه مدیریت شود و برای کنترل مصرف برنامه های اصولی تدوین شود.
وی خاطرنشان کرد: مردم غرب استان سمنان برای اجرای طرح های اقتصادی در بخش های مختلف دغدغه کم آبی دارند که با مدیریت اصولی و استفاده از ظرفیت های موجود می توان این مشکلات را برطرف کرد.
کاتب تصریح کرد: اکنون قرارگاه خاتم الانبیا(ص) برای احداث سد نمرود بیش از 640 میلیارد ریال طلب دارد که باید مسوولان امر برای پرداخت هزینه ساخت به پیمانکار اقدام کنند.
نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون این طرح در بخش های مختلف ساخت بیش از 90 درصد پیشرفت دارد و نمی توان به دلیل بدهکاری به پیمانکار اجرای این طرح مهم منطقه را متوقف کرد.
کاتب ادامه داد: در بحث اجرای طرح بی او تی و تامین آب آشامیدنی منطقه غرب استان سمنان در سال 94 طرح های مهمی کلنگ زنی شد و قرار شد در سال 96 عملیات لوله گذاری انجام شود، اما اکنون در سال 97 خبری از تکمیل این طرح نیست.
نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: باید موانع اجرای این طرح هرچه سریع تر رفع شود و مشکل کم آبی مردم در این منطقه به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست.
وی افزود: اکنون مردم شهرهای ایوانکی و گرمسار و بیش از 70 روستای آرادان با مشکل کم آبی دست و پنجه نرم می کنند و در سال 1395 قرار شد چند مجتمع آبرسانی روستایی در منطقه احداث شود که تاکنون هیچ یک از این طرح ها عملیاتی نشده است.
به گزارش ایرنا، رضا اردکانیان وزیر نیرو در سفری یکروزه به استان سمنان به شهرستان های گرمسار، شاهرود، دامغان و سمنان سفر می کند و طرح های مختلف حوزه آب و برق را افتتاح و بازدید می کند.
در این نشست رضا اردکانیان وزیر نیرو، داریوش طاهری فرماندار گرمسار و جمعی از مسوولان استان سمنان و مدیران صنعت آب و برق سمنان حضور داشتند.
در استان سمنان حدود یک میلیارد و 250 میلیون مترمکعب آب در سال تولید می شود و کمبود سالانه آب 450 میلیون مترمکعب برآورد می شود.
میانگین سرانه مصرف آب در کشور حدود 200 لیتر در شبانه روز و در استان سمنان 160 لیتر است.
وزیر نیرو برای افتتاح سد مجن اکنون در شهرستان شاهرود حضور دارد.
رضا اردکانیان در سفر یکروزه به استان سمنان افتتاح اولین نیروگاه خورشیدی مگاواتی این استان، 95 میلیارد ریال انواع طرح های صنعت برق، افتتاح گام اول مجتمع آبرسانی به روستای آبخوری سمنان و افتتاح نیروگاه برقابی کوچک بر روی خط انتقال آب چشمه روزیه سمنان را در برنامه دارد.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.