علی اصغر مجد عصر سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طبق اعلام فرمانداری دامغان به شهرداری و دهیاری ها، مسیرهای رودخانه و پل ها نیازمند آسیب شناسی است.
فرماندار دامغان اضافه کرد: رودخانه ها، پل های موجود در روستا و شهرها، جوی های آب و معابر نیازمند پاکسازی هستند تا از گرفتگی آب و وقوع سیلاب جلوگیری شود.
وی افزود: با توجه به آغاز ماه پاییز و افزایش بارندگی، مشکلات موجود در شهرها و روستاها نیازمند بررسی و رفع مشکل است.
وی رفع مشکلات را امری ضروری دانست و گفت: رفع مشکلات موجود می تواند هزینه ای کمتر از خسارت های ناشی از سیلاب به همراه داشته باشد.
مجد افزود: بارندگی شدید روز گذشته در شهرستان دامغان که از ساعت 18 الی 23 دوشنبه شب ادامه داشت منجر به سیراب شدن زمین ها شده و خوشبختانه منجر به سیلاب و آبگرفتگی نشده است.
وی تصریح کرد: میانگین بارش روز گذشته در شهرستان دامغان 5.2 میلی متر بود که طبق اعلام هواشناسی بارندگی شهر امیریه 3.4 میلی متر و بارندگی شهر دیباج 4.5 میلی متر گزارش شده است.
مجد به وقوع سیلاب اخیر در دامغان اشاره کرد و گفت: بارندگی شدید و وقوع سیلاب در روز 28 شهریور ماه به روستاهای حداده، کلاته ملا و دهستان های دامنکوه بخش مرکزی دامغان خسارت وارد کرد.
فرماندار دامغان تصریح کرد: در این سیلاب مبلغ 28 میلیارد و 256 میلیون ریال به حوزه راه، کشاورزی، مسکن، منابع طبیعی و آب و فاضلاب روستایی خسارت وارد شده است.
به گزارش ایرنا، سامانه هواگوی 134 آماده ارایه اطلاعات هواشناسی و پیش بینی های جوی استان سمنان در تمام اوقات شبانه روز است.
شهرستان دامغان دارای 965 کیلومتر راه اصلی و فرعی و روستایی می باشد که 88 درصد آن آسفالت و مابقی خاکی است.
9856/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.