علی اصغر مجد، روز یکشنبه در آیین نواختن زنگ مهر و مقاومت به مناسبت آغاز سال تحصیلی در مدرسه شهیده بتول صفدری دامغان، گفت: دانش آموزان و معلمان در سال تحصیلی جدید باید با به کارگیری شرایط و هدفمند بودن شیوه های مناسب تحصیل و تدریس خود، افق علمی کشور را ارتقاء بخشند.
فرماندار دامغان اضافه کرد: دانش آموزان از ابتدا تا انتهای نظام تعلیم و تربیت باید با اراده قوی سال تحصیلی را آغاز کنند و بدانند این دوران طلایی دیگر تکرار نخواهد شد.
مجد اضافه کرد: دانش آموزان و فرهنگیان با درک موقعیت علمی کشور، به سمت پیشرفت بیشتر حرکت کنند و بدانند ایران کشوری است که در بین کشورهای اسلامی قدرت برتر علمی دارد که باید از این مقام به خوبی دفاع کرد.
وی، به آغاز هفته دفاع مقدس و تقارن آن با مهرماه اشاره و تصریح کرد: تاریخ جمهوری اسلامی ما سراسر افتخار و حماسه است که باید یادی کنیم از شهدای دانش آموز که بهترین دوران زندگی خود را دادند و از کشور خود دفاع کردند.
فرماندار دامغان گفت: ایران 32 هزار و 200 شهید دانش آموز تقدیم انقلاب کرده است که این امر نشان می دهد از همین سنین هم می توان فرهنگ شهادت را آموخت و از آن بهره گرفت.
رئیس آموزش و پرورش شهرستان دامغان هم در جمع دانش آموزان گفت: همه خوبی ها در عاشوراست، چرا که فرهنگ عاشورا الهام بخش به جهان اسلام برای سرافرازی و استقلال و آزادی طلب برای همه ملت هاست.
حسن کاتبی اضافه کرد: با توجه به تقارن هفته دفاع مقدس، ضرورت دارد که دانش آموزان با فهم بالا از اهداف کشور، ضمن محکوم کردن حوادث تروریستی، آزادی خواهی و عشق به وطن را بیاموزیم.
وی افزود: کار هدفمند با برنامه ریزی حاصل می شود که باید دانش آموزان برای تعلیم و تربیت خود با برنامه ریزی عمل کنند.
رئیس آموزش و پرورش دامغان گفت: دانش آموزان دامغانی در کنکور 97 موفق به کسب 80 رتبه زیر 2 هزار شدند.
استان سمنان در دوران جنگ تحمیلی 124 شهید فرهنگی و 122 شهید دانش اموز را تقدیم نظام کرده است و در سال تحصیلی 97-98 در استان 120 هزار دانش آموز وارد کلاس های درس شدند.
9856/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.