به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر عبدوس در خطبه های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلای این شهر، افزود: عزاداری حسینی به جز سوگواری باید با هشیاری و بصیرت عزاداران همراه باشد.
وی تاکید کرد: دشمن در زمان امام حسین(ع) و در دوران کنونی به دنبال تسلط اسلام سطحی و سیاسی بدون معنویت است تا افکار خود را بر اذهان عمومی مسلط کند.
وی با بیان اینکه کاروانیان کربلا از لذت دنیا گذشته بودند تا نهضت عاشورایی را رقم زدند، افزود: در شرایط کنونی اقتصادی این مساله باید برای احتکارکنندگان کالا درس عبرت باشد.
عبدوس اضافه کرد: عده ای که احتکار کالا را حتی به پوشک بچه کشانده اند، از بصیرت برخوردار نیستند و در مسیر اهداف دشمن قدم برمی دارند.
امام جمعه موقت سمنان با اشاره به اینکه احتکار کالا از انبارها اکنون به درون خانه کشیده شده است، بیان کرد: احتکارکنندگان بدانند که نتیجه واقعی این عمل آنان این است که مردم را مقابل نظام اسلامی قرار می دهند.
وی با بیان اینکه برخی در داخل کشور در سایه بی تدبیری مسوولان، مشکلات اقتصادی برای جامعه ایجاد کرده اند، گفت: این عده تلاش می کنند قداست نظام، ولایت فقیه و فرایض الهی را از چشم مردم بیندازند ولی به اهداف خود نمی رسند.
عبدوس بیان کرد: این دست فعالیت های اقتصادی در شرایط کنونی با احتکار کالا تسلط جریان نفاق بر اذهان عمومی است که طبق بازی های پشت پرده اذناب آمریکایی شکل گرفته است ولی نتیجه ای ندارد.
امام جمعه موقت سمنان افزود: تاکید چندساله رهبری بر اقتصاد مقاومتی اگر در کشور اجرایی می شد، از بسیاری از آسیب های اقتصادی مصون می ماندیم ولی دشمن بداند با وجود هزینه های چند میلیارد دلاری علیه ایران اسلامی، با وحدت ملت ایران راه به جایی نمی برد.
وی با اشاره به برخی دیدگاه ها درباره اینکه چرا ایران اسلامی از جبهه مقاومت حمایت می کند، خاطرنشان کرد: این عده بدانند جبهه مقاومت خط مقدم مقابله با نظام سلطه است و اگر این هزینه ها نباشد، ایران به یمن و سوریه تبدیل می شود.
وی افزود: این جمله رهبری خطاب به جوان ها که به شما امیدوارم در فضای مجازی به شکل وسیعی گسترش یافته و نمادی از اهمیت تفکر در بین نسل جوان است.
امام جمعه موقت سمنان اضافه کرد: امیدواری رهبری به نسل جوان در این است که نسل آینده ساز ایران اسلامی عهدشکنی، ناپایداری، ظلم و ستم قدرت های دنیا را درک کند و بر آرمان های انقلاب استوار بماند.
6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.