علی اصغر مجد شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از عصر امروز بر اثر بارش شدید، سیلاب در روستاهای دامغان جاری شده و به تعدادی از باغ ها، اراضی کشاورزی و منزل های مسکونی خسارت وارد کرد.
فرماندار دامغان افزود: عصر امروز وقوع سیلاب در روستاهای حداده، نعیم آباد، کلاته ملا و مهماندویه گزارش شده است که اکنون این سیلاب به جنوب دامغان نیز وارد شده و به روستای سل آباد رسیده است.
مجد افزود: به دلیل وقوع سیلاب،تعدادی از پل های ارتباطی دچار آسیب شده و سیلاب وارد شده به جاده ها، به مسیر ارتباطی نیز خسارت وارد کرده است.
فرماندار دامغان گفت: با توجه به حضور عوامل راهداری، در سریع ترین زمان جاده بازگشایی شده و هیچ خودرویی در سیلاب گرفتار نشده است.
وی تصریح کرد: باتوجه به پیش بینی های هواشناسی مبنی بر بارندگی های پراکنده و رگباری در نقاط مختلف، از صبح روز چهارشنبه تمامی نیروهای دولتی و امدادی مربوطه در حالت آماده باش بودند.
مجد تصریح کرد: در ساعت های اولیه وقوع سیلاب نیروهای امدادی هلال احمر، عوامل راه و ترابری، نیروی انتظامی و بنیاد مسکن در محل حاضر شدند.
وی بیان کرد: حجم سیلاب وارد شده به روستاهای دامغان تا کنون 50 متر مکعب گزارش شده است.
مجد افزود: در حال حاضر 2 تیم امداد و نجات به روستای حداده دامغان اعزام شدند و عوامل فرمانداری و نیروهای امدادی نیز در حال عزیمت به جنوب دامغان برای بررسی سیلاب هستند.
وی در ادامه تصریح کرد: خسارت وارد شده از وقوع سیلاب به روستاهای شهرستان مالی بوده و تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر خسارت های جانی و گرفتاری در سیلاب گزارش نشده است.
فرماندار دامغان تصریح کرد: میزان خسارت مالی ناشی از سیلاب در دست بررسی بوده و در 24 ساعت آینده اعلام خواهد شد.
به گزارش ایرنا، سامانه هواگوی 134 آماده ارایه اطلاعات هواشناسی و پیش بینی های جوی استان سمنان در تمام اوقات شبانه روز است، اداره کل هواشناسی استان سمنان دارای 9 ایستگاه سینوپتیک، 15 ایستگاه اقلیم شناسی و 50 ایستگاه باران سنجی در نقاط مختلف است.
شهرستان دامغان دارای 965 کیلومتر راه اصلی و فرعی و روستایی میباشد که 88 درصد آن آسفالت و بقیه خاکی است.
9856/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.