محمد طاهری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: امروز موافقت نامه سرمایه گذاری 2 طرح صنعت آب و فاضلاب استان سمنان در آیینی مبادله شد.
وی با اشاره به برگزاری این آیین در تهران با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌ جمهوری و رضا اردکانیان وزیر نیرو، بیان کرد: در اجرای تبصره 19 قانون بودجه امسال، 46 طرح بزرگ آب و برق کشور به ارزش 243 هزار میلیارد ریال برای مشارکت بخش خصوصی معرفی شد.
وی با اشاره به حضور احمد همتی نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی در این آیین، اضافه کرد: قرارداد سرمایه ‌گذاری بخش خصوصی در 23 طرح آب و فاضلاب در این آیین به امضا رسید که 2 طرح در استان سمنان بود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان گفت: طرح آب شیرین کن سرخه به ظرفیت روزانه سه هزار متر مکعب و طرح هیدرو پاور یا سامانه برق آبی در مسیر خط انتقال آب چشمه روزیه به سمنان، این 2 طرح است.
طاهری افزود: آب شیرین کن سرخه با سرمایه گذاری 15 میلیارد ریال و نیروگاه برق آبی بر روی خط انتقال چشمه روزیه با سرمایه گذاری 86 میلیارد ریال در حال اجراست و به زودی تکمیل می شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سمنان اضافه کرد: آب شیرین کن سرخه در مدار قرار گرفته و مردم از آن بهره مند شده اند و نیروگاه برق آبی روی خط انتقال چشمه روزیه 95 درصد پیشرفت اجرایی دارد که در سفر روزهای آتی وزیر نیرو به سمنان بهره برداری می شود.
کمبود آب آشامیدنی در استان سمنان در اوج زمان مصرف در شهریور تا یک میلیون مترمکعب برآورد می شود.
تامین آب آشامیدنی مردم استان سمنان 80 درصد از چاه ها، 12 درصد از چشمه ها و هشت درصد از قنات ها تامین می شود، شرکت آب و فاضلاب شهری سمنان در قالب بیش از 241 هزار انشعاب به 636 هزار و 500 نفر در استان آبرسانی می کند.
85 درصد از مشترکان شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان خانگی و 15 درصد غیرخانگی شامل ادارات، اصناف، صنایع کوچک و فضای سبز است.
6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.