جعفر جورابلو دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: این مقدار محصول که از نوع درجه دو و سه است که از استان های خراسان شمالی، فارس و کشاورزان منطقه شاهرود خریداری شده است.
وی با اشاره با اشتعالزایی این واحد تولیدی برای جوانان به ویژه در شرق استان سمنان، بیان کرد: با فعالیت این کارخانه برای 32 نفر به صورت فصلی شغل ایجاد شده است.
به گفته وی، گسترش فعالیت کارخانه با خرید سیب و انگور سیاه برای تولید کنسانتره از کشاورزان استان و همچنین سایر استان ها در دستور کار است.
مدیرعامل اتحادیه تعاون روستایی استان سمنان یادآور شد: با توجه به این که در حال حاضر فعالیت این کارخانه فصلی است، تولید در آن به صورت محدودتری صورت می گیرد.
جعفری به ضرورت رفع موانع تولید در راستای گسترش فعالیت کارخانه کنسانتره تاکید و بیان کرد: امیدواریم با برگزاری جلسات و رفع مشکلات موجود و توسعه خط تولید از فصلی بودن کارخانه عبور کرده و در تمام ایام سال از ظرفیت کامل کارخانه بهره مند شویم.
وی خاطرنشان کرد: فعالیت واحد کنسانتره شاهرود، با همکاری شبکه تعاونی روستایی و با ایجاد تنوع در تولیدات محصولات این کارخانه، رونق می گیرد.
مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی روستایی استان سمنان با اشاره به مشکلات فعالیت واحد کنسانتره شاهرود از ابتدای فعالیت از سال 1385، گفت: در ابتدای کار شبکه تعاون روستایی استان هم با مشکلاتی روبه رو بود، برای مثال به دلیل سرمای شدید زمستان در سال 95 کلیه باغ‌های انگور استان و مناطق خراسان شمالی و جنوبی دچار سرمازدگی شد و تولید سال 96 را کاهش داد.
به گزارش ایرنا، کارخانه کنسانتره توحید شاهرود در آغاز فعالیت از سال 1386 پنج هزار تن انگور و سه هزار تن سیب درجه سه فرآوری کرد، اما در سال 87 به خاطر سرمازدگی مزارع و باغ‌ها، کنسانتره انگور تولید نشد و فقط سه هزار و 500 تن سیب فرآوری شد، طی سال های 86 تا 92 به طور میانگین سالانه سه هزار تن آبمیوه در واحد کنسانتره شاهرود تولید شد و به مصرف داخلی رسید.
در استان سمنان 45 هزار بهره بردار و 198 هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد.
66 تعاونی کشاورزی در این استان با پیش‌بینی ایجاد 890 شغل در سال 97 جواز فعالیت دریافت می کنند.
9891/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.