علیرضا اکبری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : بانک توسعه تعاون استان سمنان با اعطای 528 میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت در بخش اشتغال روستایی موفق به ایجاد 158 فرصت شغلی شد.
وی اظهار داشت : در سامانه کارا که مربوط به اشتغال روستایی است 839 تن ثبت نام کردند که از این تعداد 127 طرح به شعبه های این بانک معرفی شده است.
وی تصریح کرد : از مجموع 127 طرح معرفی شده به این بانک برای دریافت تسهیلات اشتغال روستایی 60 پرونده متقاضیان در دست بررسی و تعدادی در حال تکمیل پرونده برای عقد قرارداد است.
رئیس امور شعب بانک توسعه تعاون استان سمنان یادآور شد : با انعقاد قرارداد با متقاضیان طرح های در دست بررسی 386 فرصت شغلی جدید ایجاد خواهد شد.
وی بیان کرد : پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی راهکاری برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در روستاهاست که کاهش مهاجرت و افزایش امید به زندگی را به دنبال دارد.
به گفته اکبری، تسهیلات اشتغال روستایی با نرخ 6 درصد و با شرط اجرای طرح ظرف 2 سال، با یک سال تنفس و 6 سال مهلت بازپرداخت در مناطق روستایی و عشایری برای ایجاد فرصت شغلی و رونق تولید ارایه می‌شود.
در استان سمنان در بخش تسهیلات مشاغل روستایی از 2 هزار و 605 میلیارد ریال طرح متقاضی، یکهزار و 371 میلیارد ریال طرح در دست بررسی در کمیته فنی است.
یکهزار و 233 میلیارد ریال طرح اشتغال روستایی مصوب شده که از این میزان 788 میلیارد ریال طرح در بانک های عامل به مرحله انعقاد قراداد رسیده و 519 میلیارد ریال از آن پرداخت شده است.
نرخ بیکاری بهار 97 در استان سمنان 7.1 درصد در رتبه دومین استان با کمترین نرخ بیکاری است.
براساس آمار سرشماری نفوس و مسکن 1395 جمعیت روستایی استان 702 هزار نفری سمنان 141 هزار و 858 نفر در 284 روستاست.
7342/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.