به گزارش ایرنا، حشمت الله عسکری روز یکشنبه در نشست اشتغال روستایی استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری افزود : پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی یکی از رویکرد دولت تدبیر و امید به منظور حفظ و تداوم حیات روستاهای کشور و رونق اشتغال روستایی است.
وی تاکید کرد: پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی راهکاری برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در روستاهاست که کاهش مهاجرت و افزایش امید به زندگی را به دنبال دارد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان ادامه داد : در زمان حاضر تلاطم در بازار، رغبت در انجام کارهای تولیدی و سرمایه گذاری را کاهش داده است.
وی بیان کرد: اما دولت با عقلانیت و تدبیر و آرایش جدید قیمت ها در تلاش برای فراهم کردن فرصت اشتغال است.
وی با بیان این که مشکلات پیش آمده در کشور به دلیل مسایل بین المللی رخ داده و در اختیار دولت نبوده است، تصریح کرد : رویکرد اصلی دولت اشتغالزایی است تا از این مسیر امید به زندگی در جامعه افزایش یابد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان تاکید کرد: دستگاه های اجرایی، کمیته فنی و بانک های عامل باید برای حفظ رتبه استان در کشور، ضمن بررسی تخصصی و فنی، ارایه تسهیلات اشتغال روستایی را سرعت بخشند.
به گزارش ایرنا، در این نشست با حضور مدیران دستگاه های اجرایی و فرمانداران شهرستان های استان سمنان، گزارش عملکرد هر شهرستان در ایجاد اشتغال روستایی ارایه شد.
در استان سمنان در بخش تسهیلات مشاغل روستایی از 2 هزار و 605 میلیارد ریال طرح متقاضی، یکهزار و 371 میلیارد ریال طرح در دست بررسی در کمیته فنی است، یکهزار و 233 میلیارد ریال طرح مصوب شده، 788 میلیارد ریال طرح در بانک های عامل در مرحله انعقاد قراداد است و 519 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.
نرخ بیکاری بهار 97 در استان سمنان 7.1 درصد در رتبه دومین استان با کمترین نرخ بیکاری کشور بود.
براساس آمار سرشماری نفوس و مسکن 1395 از جمعیت 702 هزار نفری استان سمنان 141 هزار و 858 نفر در 284 روستا زندگی می کنند.
7342/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.