ابوالفضل حسن بیکی روز چهارشنبه در نشست شورای اداری و افتتاح همزمان طرح های شهرستان دامغان به مناسبت هفته دولت در مجتمع امیرالمومنین(ع) این شهر، افزود: در آینده نزدیک منطقه آزاد اقتصادی دامغان در زمینی به مساحت یکهزار هکتار و با مشارکت بخش خصوصی فعال می شود.
وی خاطر نشان کرد: در سال جاری وزرا و معاونان وزارتخانه های بسیاری به دامغان سفر کردند که در این سفرها، پنج مرکز به دست وزیر بهداشت افتتاح شد و سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز مبلغ 50 میلیارد ریال اعتبار برای شهرستان به ارمغان آورد.
وی اضافه کرد: معاون وزیر ورزش در سفر به این شهرستان 100 میلیارد ریال اعتبار برای استادیوم پنج هزار نفری و مبالغی برای تجهیز و شروع به کار مجموعه استخر انقلاب و گلها در نظر گرفت.
وی افزود: امروز دولت و مجلس متعلق به ولایت فقیه است که در کنار هم همگی تلاش می کنیم تا ایران را سربلند کنیم.
نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به کمبود منابع آبی در شهرستان، از 2 هزار هکتار طرح آبیاری تحت فشار با حضور وزیر جهاد کشاورزی در این شهرستان بهره برداری می شود.

** شهر تاریخی دامغان نیازمند دانشکده گردشگری
نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی به موقعیت این شهرستان در حوزه تاریخی و گردشگری اشاره کرد و گفت: دامغان یکی از بزرگترین شهرهای تاریخی ایران است زیرا این شهرستان از نظر وسعت بناهای تاریخی در کشور اول است.
وی افزود: در این شهرستان 128 بنای ثبت شده ملی و 2 بنای ثبت جهانی وجود دارد اما در بعد علمی دچار کمبود هستیم که برای این امر لازم است دانشکده گردشگری در این شهرستان ایجاد شود تا بتواند به نگهداری این آثار تاریخی کمک کند.
حسن بیکی شهرستان دامغان را دارای 60 ارگ دانست و گفت: تعداد زیادی از گردشگران، ارگ های دامغان را برتر از ارگ بم می دانند که هم مکان های تاریخی بسیاری دارد و هم پیشینه تاریخی بالایی دارد.
حسن بیکی اظهار داشت: در سفر وزیر راه و شهرسازی، شهر دامغان به عنوان شهر نمونه در زمینه بازآفرینی معرفی شد که این امر می تواند پنج هزار میلیارد ریال جذب اعتبار داشته باشد.
در این آیین سید شهاب الدین چاوشی استاندار و معاون استانداری سمنان، حجت الاسلام حسینیان امام جمعه و جمعی از مسوولان شهرستان دامغان حضور داشتند و 119 طرح شهرستان دامغان با 643 میلیارد ریال اعتبار افتتاح شد.
دوم تا هشتم شهریور، به مناسبت بزرگداشت سالروز شهادت رجایی و باهنر، هفته دولت نامگذاری شده است و شفافیت، پاسخگویی و کارآمدی شعار هفته دولت 97 تعیین شده است.
9856/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.