گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

فاطمه راکعی: تلاش های هاشمی هرگز فراموش نخواهد شد/ اگر راه هاشمی ادامه یابد خیلی از مشکلات حل می شود

فاطمه راکعی معتقد است انسان های بزرگی که همیشه با خدا و مردم بودند در مرگشان هم می تواند برکت و مصلحتی باشد. وی معتقد است آگاهی صبورانه و صبوری آگاهانه آیت الله هاشمی می تواند بهترین الگو برای نظام اسلامی باشد و انسجام اصلاح طلبان و اعتدال گرایان در سال های اخیر حاصل پیروی از خط و مشی آیت الله است.

فاطمه راکعی در گفت و گو با خبرنگار جماران، در خصوص شخصیت و جایگاه آیت الله هاشمی گفت: اگرچه رحلت ایشان از ضربه های جبران ناپذیر است و فقدان حضور فیزیکی ایشان به عنوان یک پشتوانه عظیم برای ملت، خیلی ناراحت کننده و حتی نگران کننده است. اما انسان های بزرگی که همیشه با خد ا و برای  مردم بودند، حتی در مرگشان هم می تواند برکتی و مصلحتی نهفته باشد.

وی ادامه داد: شخصیت آقای هاشمی این گونه بود که ایشان یک صبوری آگاهانه ای را در مسائل سیاسی و در مقابل شماتت ها و اهانت ها و فحاشی های به خود و خانوادشان می شد، در پیش گرفته بودند و به خاطر مصالح نظام جمهوری اسلامی و مردم هرگز با این مسائل شخصی برخورد نکردند. بنابراین آن آگاهی صبورانه و صبوری آگاهانه می تواند بهترین الگو برای اداره نظام و دوستداران ایشان باشد.

این نماینده مجلس ششم یکی دیگر از ویژگی های مهم آیت الله هاشمی را  تلاش پیگیرانه و نستوهانه ایشان برای مصالح کشور و رسیدن به آینده ای روشن و  قرار گرفتن در خط مستقیم بنیان گذار انقلاب اسلامی دانست و ابراز داشت: یکی دیگر از ویژگی های  ایشان، تلاش خستگی ناپذیر در راه خدا بود. من فکر می کنم  اگر نخبگان سیاسی ما به این چند ویژگی آقای هاشمی توجه کنند و راه ایشان را ادامه دهند خیلی از مشکلات سیاسی ما حل خواهد شد.

وی در ادامه در پاسخ به  این سوال که فقدان آیت الله هاشمی در آینده سیاسی ایران چه تاثیری دارد؟ گفت: بعد از رحلت حضرت امام مگر فقدان ایشان قابل جبران بود و جبران شد؟ آیا فقدان امام  بعد از سال ها هنوز احساس نمی شود؟ هاشمی هم از نزدیکترین و صدیق ترین یاران حضرت امام بود و برای همان راه تلاش می کرد و تلاش هایش هرگز فراموش نخواهد شد.

فاطمه راکعی در پایان افزود: اما این رفتارهای منسجم و متشکل سیاسی که در سال های اخیر از طرف اصلاح طلبان و اعتدال گرایان اتفاق افتاده است، حاصل پیروی از خط و مشی هاشمی بوده است. اگر دیگران هم  راه  و روش هاشمی، یعنی صبوری و استمرار در حرکت و بدون  برخورد غیر شخصی  با مسائل را پیشه کنند، انشالله راه ایشان و بزرگانی مثل ایشان برای ما نتیجه بخش خواهد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.