جزئیات هفتمین جشنواره مد و لباس فجر اعلام شد

هفتمین جشنواره مد و لباس فجر ۶ تا ۱۳ اسفندماه در تالار وحدت، مرکز آفرینش‌های هنری کانون پرورش فکری کودک و نوجوان و برج میلاد برگزار می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، به نقل از ستاد خبری هفتمین جشنواره مد و لباس فجر، تالار وحدت میزبان اصلی این رویداد، بخش نمایش آثار، مسابقه زنده، بین‌الملل، صنعت و فناوری‌های نوین را در بر می‌گیرد.

بخش ویترین ملی جشنواره مد و لباس فجر نیز همچون دوره گذشته، دربردارنده برندهای برگزیده و برترین‌های لباس ایرانی است. بخش مؤسسات مد و لباس، علمی دانشگاهی نیز در مرکز آفرینش‌های هنری کانون پرورش فکری کودک و نوجوان برپا می شود.

همچنین مهلت ارسال آثار به بخش مسابقه طراحی پوستر و تصویر سازی هفتمین جشنواره بین‌المللی مد ولباس فجر نیز تا ۱۵ بهمن ماه تمدید شد. تاکنون بیش از ۸۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

مسابقه طراحی پوستر و تصویر سازی هفتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر به منظور تولید آثار تصویری خلاقانه و الهام بخش و رقابت سودمند هنری و ارتقای سطح تصویرسازی در حوزه مد و لباس، شناسایی و معرفی هنرمندان متعهد، به همت بنیاد ملی مد و لباس اسلامی و ایرانی در دو حوزه عمومی و مفهومی برگزار می‌شود.

زمینه سازی برای ورود مفاهیم علمی و پژوهش های تخصصی و میان رشته ای به عرصه مد و لباس و فراهم کردن بستر آشنایی با تحولات مد و پوشاک در جهان، مدسازی، بکارگیری و اشاعه نمادها، نشان ها و مولفه های هویت اسلامی، ایرانی درعرصه مد و لباس و سبک زندگی و کاربردی کردن آثار برگزیده و هدایت بازار پوشاک  به سوی تولید داخلی و تشویق مردم به پرهیز از انتخاب و مصرف الگوهای بیگانه و تقویت اقتصاد مقاومتی با ایجاد اشتغال پایدار از جمله اهداف ارج نهادن چهره‌های ماندگار هنر، مد و صنعت لباس و نساجی و تشویق طراحان مستعد و تجلیل از دست اندرکاران موفق صنعت نساجی و تولید پوشاک داخلی هفتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر است.

هفتمین جشنواره مد و لباس فجر، به همت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور از ۶ تا ۱۳ اسفندماه  ۹۶ همزمان در تهران و چند استان کشور برگزار می‌شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید