۱۲ فایده شگفت انگیز روغن گردو

روغن گردو برای مزه‌دار کردن سس سالاد، ماهی و گوشت و در ترکیب با پاستا و برای آماده کردن دسر استفاده می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، این روغن در اثر گرما دیدن ترش می‌شود و بنابراین ترجیحا به عنوان سس سرد یا خام مورد استفاده قرار می‌گیرد. گردو در دهه‌های اخیر با دقت مورد مطالعه قرار گرفته‌است، اما مطالعاتی که درحال‌حاضر صورت می‌گیرند، به دلیل علاقه‌ی رو به رشدی است که نسبت به مزایای این روغن برای سلامتی به وجود آمده‌است.

ترکیبات روغن گردو چیست؟

روغن‌ گردو از گردوی انگلیسی استخراج می‌شود. این روغن منبع خوبی از اسیدهای چرب امگا ۶ (این اسید چرب ۵۰٪ اسید لینولئیک دارد) و اسیدهای چرب امگا۳۳ است. این روغن غنی از چربی اشباع نشده است. روغن گردوی خام از مغز گردوی خشک و به شیوه‌ی “روغن‌گیری توسط پرس سرد” گرفته شده‌است.

روغن گردو چه رنگ و شکلی دارد؟

روغن گردو خوراکی است و به دلیل قیمت بالایی که دارد، به طور کلی کم‌تر از روغن‌های دیگر در پخت و پز مواد غذایی استفاده می‌شود. این روغن رنگ روشن و عطر و طعم ملایمی دارد، و دارای خواص مغزها است.

مصرف روغن گردو در تهیه‌ی مواد غذایی چه مزایایی برای سلامتی دارد؟

۱. برای سلامت قلب فایده دارد.

اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در روغن گردو از سلامت قلب به شیوه‌های مختلف حمایت می‌کنند. برخی از مزیت‌های عمده‌ی این روغن عبارتند از:

– لخته شدن خون را کاهش می‌دهد.

– ضربان قلب را کنترل می‌کند.

– کلسترول بد را کاهش می‌دهد.

۲. روغن گردو خواص ضد التهابی دارد.

این روغن با توجه به چربی‌های تک اشباع شده‌ای که دارد، مانع از بروز التهاب در بدن می‌شود و به این ترتیب درد ناشی از ورم مفاصل را کاهش می‌دهد.

۳. الاجیک اسید فراوانی دارد.

الاجیک اسید سلول‌های سرطانی را در حیوانات می‌کشد. این اسید به میزان بسیار زیادی در روغن گردو موجود است. بنابراین این روغن سرطان را در  حیوانات درمان می‌کند. گفته می‌شود که این روغن به کبد برای از بین بردن سلول‌های سرطانی کمک می‌کند. روغن گردو دارای خواص ضد باکتریایی و ضد ویروسی نیز است.

۴. روغن گردوآنتی‌اکسیدان فراوانی دارد.

ویتامین C و ویتامین E هر دو با آسیبی که رادیکال‌های آزاد به سلول‌ها و DNA وارد می‌کند، مبارزه می‌کنند. این آنتی‌اکسیدان‌ها به میزان فراوانی در روغن گردو یافت می‌شوند. بله! این روغن چنین عملکردی نیز در بدن دارد!

۵. سلامت مغز را ارتقاء می‌دهد.

اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در روغن گردو به مغز برای انتقال سیگنال و بهبود توانایی حفظ کردن، کمک می‌کنند. این اسیدهای چرب روی توانایی فکر کردن و یادگیری هم تاثیر مثبت دارند. مغز به طور مداوم به اسید چرب امگا۳ نیاز دارد. روغن گردو یک منبع خوب از این اسید است و بنابراین به عملکرد بهتر مغز کمک می‌کند.

۶. دیابت را کنترل می‌کند.

چربی‌های اشباع نشده‌ی موجود در روغن‌ گردو به کنترل سطح قند خون و به بدن برای واکنش نسبت به انسولین کمک می‌کنند.

۷. سلامت استخوان‌ها را ارتقاء می‌دهند.

خواص ضد التهابی روغن‌ گردو به استحکام استخوان‌ها در بدن انسان کمک می‌کنند. علاوه بر این حضور مواد معدنی مهم برای سلامت استخوان‌ها مانند روی، آهن، پتاسیم و کلسیم را در گردو نمی‌توان نادیده گرفت.

۸. سلامت پوست را بهبود می‌دهد.

روغن گردو به لطف مواد مغذی گیاهی و اسیدهای چرب مفیدی که دارد، کمک می‌کند تا پوست بافت و کیفیت خوبی داشته باشد. شما همچنین می‌توانید اگزما را با استفاده از چند قاشق روغن گردو درمان کنید.

۹. سطح هورمون‌های بدن را به ثبات می‌رساند.

مواد مغذی گیاهی موجود در روغن‌ گردو به همراه سلنیوم، فسفر، منیزیم، روی، آهن و کلسیم کمک می‌کنند تا سطح هورمون‌های بدن ثبات داشته باشد.

۱۰. گردش خون را بهبود می‌دهد.

انعطاف‌پذیری عروق خونی با مصرف روغن گردو منجر به پیشگیری از بیماری قلبی خواهد شد. این تاثیر با توجه به سطح بالای چربی‌های تک اشباع مانند امگا ۹ موجود در آن است.

۱۱. خواص ضد پیری دارد!

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در روغن گردو به جلوگیری از آسیب سلولی کمک می‌کنند و در نتیجه روند پیری را کند می‌کنند.

۱۲. مانع از بروز حساسیت و آلرژی می‌شود.

این روغن مانع از آلرژی در کودک متولد نشده می‌شود اگر زنان باردار رژیم غذایی حاوی روغن گردو داشته باشند.

 

دیدگاه تان را بنویسید