خواص انواع سرکه برای بدن

محققان معتقدند برخی از سرکه ها دارای خواص متعددی برای بدن انسان هستند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، در ادامه به برخی از این خواص اشاره می شود.

سرکه سیب

کارشناسان درمان های طبیعی توصیه می کنند سرکه سیب موجب درخشانی دندان ها می شود. به گفته محققان، pH موجود  در سرکه سیب می تواند به از بین رفتن لکه های روی دندان ها کمک کند هرچند مسواک زدن بیش از اندازه با آن هم می تواند موجب ساییده شدن دندان ها شود.

محققان توصیه می کنند قبل از مسواک زدن به مدت یک دقیقه دندان ها را با سرکه سیب مسواک کرده و سپس با آب بشویید سپس دندان ها را به شکل عادی و با خمیردندان بدون فلوراید مسواک بزنید.

کارل جانسون، استاد تغذیه دانشگاه ایالتی آریزونا، نیز عنوان می کند که سرکه سیب می تواند موجب افزایش کاهش وزن شود. اسناد و شواهد نشان می دهد اسیداستیک موجود در سرکه موجب افزایش متابولیسم چربی می شود.

سرکه سیب نه تنها به کاهش چربی دورکمر کمک می کند، بلکه می تواند قندخون را تنظیم کند. انجمن دیابت آمریکا به افراد مبتلا به دیابت نوع۲ توصیه می کند اگر سطح قندخون شان به هنگام ناشتا پایین است، قبل از رفتن به رختخواب سرکه سیب بخورند.

سرکه بالزامیک

در سالیان دور، از سرکه بالزامیک به عنوان شیوه طبیعی کاهش کلسترول و فشارخون استفاده می شد. در سال ۲۰۱۰، محققان ژاپنی دریافتند این سرکه موجب توقف فرآیند مخرب اکسایش کلسترول مضر LDL در بدن می شود. همچنین محققان دانشگاه  ایالتی آریزونا دریافته اند سرکه بالزامیک سطح فشارخون را نرمال نگه می دارد.

سرکه انگور قرمز

مطالعه سال ۲۰۱۰ نشان می دهد سرکه انگور قرمز حاوی میزان بالای آنتوسیانین است؛ این فوتوشیمیایی با افزایش حافظه و کاهش ریسک بیماری قلبی-عروقی همراه است. یک مطالعه ۱۴ ساله بر روی بیش از ۱۵۰ هزار نفر نشان می دهد افرادی که آنتوسیانین بیشتری مصرف می کنند، ۸ درصد کمتر در معرض ابتلا به فشارخون هستند.

منبع: مهر

دیدگاه تان را بنویسید