جی پلاس؛

کدام یک برای سلامتی شما مفیدتر است: تخم مرغ آب پز یا سرخ شده؟

تخم مرغ یکی از بهترین منابع پروتئین برای انسان محسوب می شود و یکی از عناصر اساسی صبحانه در سراسر جهان محسوب می شود و به دلیل داشتن آهن، فسفر، ویتامین D، ویتامین B12، منبع غنی از مواد مغذی و پروتئین و سلنیوم، کولین و اسیدهای آمینه محسوب می شود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس به نقل از وب سایت تخصصی پزشکی «onlymyhealth»: با این حال، این سوال باقی می ماند: کدام یک مغذی تر است و پروتئین بیشتری را تامین می کند؟ تخم مرغ آب پز یا سرخ شده؟

تخم مرغ آب پز یک منبع عالی برای حمایت از رشد و ترمیم عضلات است. یک فنجان تخم مرغ آب پز حاوی حدود 17 گرم پروتئین است.

به گفته وزارت کشاورزی ایالات متحده؛ املت را می توان با مواد مختلفی مانند سبزیجات و پنیر تهیه کرد و یک وعده غذایی پر از پروتئین را فراهم کرد. با این حال، محتوای پروتئین ممکن است بسته به مواد افزودنی متفاوت باشد، بنابراین کدام یک حاوی مواد مغذی بیشتری است؟


الصورة:

 

تخم مرغ آب پز بسته فشرده ای از مواد مغذی ضروری از جمله ویتامین های B12، A و D و همچنین مواد معدنی مانند آهن، کلسیم، منیزیم و روی است. همچنین سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که از انحطاط چشم ناشی از افزایش سن جلوگیری می کند. طبق مطالعه ای که در مجله آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شده است.

تخم مرغ سرخ شده یا املت می تواند سرشار از مواد مغذی باشد، به خصوص زمانی که با سبزیجات پر شود. با این حال، مواد اضافی مانند پنیر و کره ممکن است به افزایش کالری و محتوای چربی کمک کنند.

کالری

به گفته USDA، تخم‌مرغ‌های پخته شده نسبتاً کم کالری هستند و برای کسانی که مراقب میزان کالری دریافتی خود هستند، گزینه‌ای عالی است.

در مورد تخم مرغ سرخ شده، محتوای کالری آنها بسته به مواد تشکیل دهنده می تواند بسیار متفاوت باشد. در حالی که سبزیجات به ویتامین ها و مواد معدنی اضافه می کنند، پنیر و روغن ها کالری بیشتری را به همراه دارند.

سطح کلسترول

تخم مرغ آب پز، از جمله زرده، حاوی درصد بالایی از کلسترول است. با این حال، هاروارد هلث پرس اشاره کرد که مطالعات اخیر نشان می دهد که کلسترول در بدن ما عمدتاً توسط کبد از طریق تبدیل چربی های اشباع و ترانس در رژیم غذایی ما ساخته می شود. کلسترول غذایی ممکن است به طور قابل توجهی بر سطح کلسترول خون تأثیر نداشته باشد و بنابراین مستقیماً با بیماری های قلبی عروقی مانند حمله قلبی یا سکته مرتبط نیست.

در مورد تخم مرغ های سرخ شده، میزان کلسترول آنها به تعداد تخم مرغ های استفاده شده بستگی دارد. استفاده از سفیده تخم مرغ یا استفاده از زرده تخم مرغ کمتر می تواند به کاهش مصرف کلسترول کمک کند.

بهترین انتخاب

در بحث تخم مرغ سوخاری در مقابل تخم مرغ سرخ شده، پاسخ به نحوه پخت تخم مرغ سرخ شده بستگی دارد. با نگاهی به ظاهر کلی، تخم‌مرغ‌های پخته و سرخ‌شده تقریباً فواید مشابهی دارند، با این تفاوت که می‌توانید سرخ‌شده را بدون زرده بپزید و در نتیجه میزان کلسترول دریافتی خود را کاهش دهید.

جدای از آن، تخم‌مرغ‌های سرخ‌شده راه راحت‌تری برای افزایش مصرف مواد مغذی با جفت کردن آن‌ها با سبزیجات فراهم می‌کنند. فقط هنگام تهیه املت دقت کنید که از پنیر اضافی یا روغن های مضری که باعث افزایش کالری، چربی های اشباع و ترانس در وعده غذایی شما می شود، استفاده نکنید.

 

دیدگاه تان را بنویسید