جی پلاس

چکار کنیم در زمستان افزایش وزن نگیریم؟ + نکات کلید مشاور تغذیه

یک مشاور تغذیه معقتد است: با کاهش تدریجی دما در آستانه زمستان، ممکن است نیاز دائمی به احساس گرما و راحتی داشته باشیم که ما را به خوردن غذاهای زیادی که انرژی لازم برای گرم کردن بدن را تامین می کنند نیز ترغیب می کند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس به نقل از الیوم السابع: شری اونسی نجیب، مشاور تغذیه بالینی در دانشگاه عین شمس مصر، گفت: شروع زمستان با افزایش وزن قابل توجه مرتبط است، زیرا بسیاری از مردم عمدتاً برای به دست آوردن منبع انرژی و گرم کردن بدن به غذا متکی هستند و مقدار زیادی چربی می خورند. غذاهایی که باعث افزایش وزن می شود.

این مشاور تغذیه بالینی افزود: با رعایت نکاتی می‌توان با انتخاب غذاها و حصول اطمینان از اینکه وعده غذایی حاوی غلات کامل و فراوان باشد، نحوه تغذیه و وزن خود را در فصل زمستان کنترل کرد. بنابراین بهتر است سبزیجات و مقداری پروتئین بخورید و مصرف شیرینی جات را کاهش دهید.

وی با تاکید بر لزوم ورزش در هوای سرد برای حفظ سلامت و فعالیت بدن و جلوگیری از افزایش وزن، تصریح کرد: ساده ترین ورزش می تواند با حداقل 3 بار پیاده روی در هفته به کنترل وزن کمک کند.

او در مشاوره تغذیه خود با اشاره به اهمیت نوشیدن آب در فصل زمستان بر خلاف تصور برخی افراد به دلیل عدم پاسخ بدن به تشنگی ناشی از سردی هوا، اهمیت نوشیدن آب را در فصل زمستان گفت: نوشیدن آب معمولی منجر به خوردن مقدار کمتری غذا می شود. ، هضم را بهبود می بخشد و خطر نفخ را کاهش می دهد.

 

دیدگاه تان را بنویسید